Jump to content

rådyr og villsvin med hagle?


Frk hjertefryd

Recommended Posts

Rådyr kan du jakte med din nye fine hagle, både med vanlige hagl (helst litt grove) og med slugs/fyllingskule.

Med riktige haglpatroner på rådyrjakt kan skyteavstanden strekkes oppunder 25-30m (med riktige mener jeg haglstørrelse 4-3-2-1 osv, laget i et tungt materiale slik at man får god dybdevirkning av enkelthagl i tillegg til "sjokkeffekten".

Villsvin kan jaktes med slugs, men ikke med vanlige hagl.

Ved bruk av slugs trenger du endel trening både med skytingen og avstandsbedømmelsen...

Ved bruk av hagle er det ikke krav om storviltprøve eller andre oppskytingsprøver.

Skitt jakt!

 

Edit: Ser at dette er ditt første innlegg på kammeret; Velkommen! Ingen spørsmål er for små, og ingen er for store (nesten :lol: ).

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Med andre ord, hvis du skal legge deg etter villsvin med slug eller Brennekke (helkuler) i hagla så må du teste litt forskjellige typer først for å vite hvordan de treffer i forhold til der du sikter/peker.

Og det nytter ikke å høre på gode råd og tips fra meg og andre jegere om hva som er best heller, for hagler er like sære og egenrådige som kvinnfolk og spiser ikke uten videre all slags ammunisjon... :lol:

 

Men finner du den rette ammunisjonen og treffer et villsvin så kan jeg garantere at villsvinet blir veldig dødt etterpå. :D

 

PS. ja jeg vet. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...