Jump to content

Hvordan søke villrein lisens


AHL

Recommended Posts

Etter at du har betalt jegeravgiften, kan du gå inn på inatur.no og søke på kort der du måtte ønske. I tillegg kan du annonsere i lokalavisene og kontakte fjellstyrene. Det er altid mulig, men hvis du ikke har flaks kan du komme til å måtte betale ganske fett.

 

Lykke til.

 

Og til alle andre:

Det er vel ikke akkurat et sunnhetstegn for forumets brukere at trådstarteren på forskudd ber om unnskyldning for om hun/han eventuelt spør dumt, og derfor ber om at kammerbrukerne ikke skal fly i synet på ham/henne.

Link to comment
Share on other sites

Og til alle andre:

Det er vel ikke akkurat et sunnhetstegn for forumets brukere at trådstarteren på forskudd ber om unnskyldning for om hun/han eventuelt spør dumt, og derfor ber om at kammerbrukerne ikke skal fly i synet på ham/henne.

 

Er vel ikke akkurat noe sunnhetstegn det ville jeg tro nei... :?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er sjangsen for å komme seg på villreinjakt med en studentlommebok egentlig? Jeg begynner på jegerprøven snart, og har sett mest frem til jakt på rein. Men om eneste muligheten til å få lissens er igjenom lotto eller budrunder, mot direktører og ingeniører fra Oslos vestkant, vurderer jeg sterkt å skrinlegge hele opplegget. Og det hadde vært meget bittert å hoppa av nå :(

Link to comment
Share on other sites

bare å finne de forskjellige plassene som selger kort og søk. Både almenninger og grunneier-lag.

Her i området, så er det litt dyrer for utenbygdsjegere, og vanskeligere å få kort, men ikke umulig.

Ellers finnes vel så man får kjøpt kort om man har en fet lommebok.

 

Personlig er eg lei hele reinsjakta, og lagt den på is til det blir noe ryddigere formere. Lei av folk som prøver å springe reinen ihjel, redd for folk som ikke tenker sikkerhet og bakgrunn når de skyter, lei stresset med jakta, og irritert for at man ikke kan forlenge jakta i nord-ottadalen slik som blir gjort andre steder.

Link to comment
Share on other sites

Sako243:

Jeg er veldig enig med deg. Det er synd når reinsjakta blir ødelagt av folk som gjeter dyrene ut av området. Og jeg har selv opplevd å bli "beskutt" av en reinsjeger som ikke sjekket bakgrunnen før han felte. Veldig skummelt. Jeg lå omtrent 300 meter unna, i skuddretningen. Det kunne virkelig gått ille. Men stort sett synes jeg folk er flinke og at reinsjakta foregår på en ryddig måte.

Jeg har etterhvert lært meg til å ungå de fleste problemene ved å gå lagt inn i terrenget senest dagen før jaktstart og jakte der den første dagen. Hvis det blir "trangt" også der ine, og jeg ikke er ferdig med jakta, venter jeg et par uker og jakter på ukedagene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...