Jump to content

Kjøp av nytt våpen, salg av gammelt, regler?


SpecOps

Recommended Posts

Jeg har fått innvilget kjøp av et våpen med forbehold om at jeg selger et gammelt.

Finnes det lover / regler for hvordan dette skal foregå?

 

Er det slik at det gamle våpenet MÅ være solgt før jeg kjøper det nye, eller får en en frist på f.eks. 3 måneder på å selge det gamle våpenet?

 

Har ikke lyst å komme i trøbbel for brudd på våpenloven ved at jeg kjøper et nytt før det gamle er solgt, dersom dette ikke er 100% lovlig.

 

Grunnen til at jeg lurer på dette, er at jeg har kjøper på mitt gamle våpen, men at kjøperen har problemer med å få godkjendt søknaden sin pga. åpenlys feil i behandling. Den er for tiden inne til klage.

Jeg har nytt våpen for hånden, og selgeren av dette er klar til å ta imot min godkjendte søknad...

Link to comment
Share on other sites

Ved politikammeret jeg søker til er det normalt ikke noe problem, de er klar over at det noen ganger kan ta tid å selge/kjøpe våpen.

I din situasjon ville jeg rett og slett spurt politikameret som har innvilget søknaden din om hva de mener. Du velger jo selv hvor mye du vil utdype problemstillingen, men jeg vil tro det holder å si at du venter på at kjøper skal få innvilget søknaden sin :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...