Jump to content

Lee Loadmaster


Pilt

Recommended Posts

Er det noen som har gjort dette med LM'en sin (følg link)

 

Hvorfor? At utstøteren beveger seg litt er vel helt uproblematisk?

 

Nei jeg så det ikke før jeg ble gjort oppmerksom på det nå,,,

Klarer ikke å se at dette invirker på noe som helst,,, hva er vitsen med å gjøre dette hvis det ikke representerer noe problem :shock:

 

Har hatt en Loadmaster stående oppsatt til 9mm i snart 6 år, aldri følt at dette har representert noe problem i løpet av de minst 70000 skuddene denne pressa har produsert :D

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg kan se at den gjør, er å hindre hylseholderplata å reversere litt. Men kan ikke se noen fordeler med det, derfor lurte jeg på om noen av dere hadde gjort endringen å vil forklare meg hvorfor det er lurt?

:D

Link to comment
Share on other sites

Det som denne mod'n skal fikse er tendensen til at mutteren som holderfast hylseholderplate ikke skal løsne. (det gjør den jo, ofte kan det løses ved at man husker å fingerstramme den når man etterfyller hetter. Det er også mulig denne mod'n reduserer det som er Loadmasternes største problem, når man bytter kaliber ofte. (Dvs kaliber med størelsesforskjell av betydning, 9mm - 44 mag f.eks)

 

Load masterne mister fort den optimale indekserings posisjonen. Det første du mister er "ristingen" av tennhettemagasinet, også er det et problem som bare bygger seg opp og blir værre før man oppdager det. Hettemater plastisk dingsskyveren bøyes, du får flere skjeve hetter, deler begynner å ryke, patronene kan begynne å bli litt skjeve samtidig som dieholderplate bir lealuas.... osv.

 

Loadmasteren er en en helt ok presse, (har hatt 2) men den egener seg best til et kaliber uten mye bytting.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om noen har rotet bort den o-ringen som skal ligge mellom mutter og utkaster, den hindrer skruen i å løsne.

 

Problemene med indeksering tyder på at du har første versjon uten serratert stempel (som meg). Der kan toppen skli ut av posisjon samme pokker hvor hardt du drar til bunnskruen, og da begynner sirkuset. Min enkle fiks var å bikke ut stempel-røret i topp med en tang, det gir mer friksjon mot toppen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...