Jump to content

Knust kikkert


Eiesaren

Recommended Posts

var på reinsjakt i dag og var uheldig og datt og slo kikkerten på rifla så den er knust.

er det noen som veit om dette kan bli dekt av vanlige reiseforsikringer eller kollektiv hjemforsikring hos lo/sparebank1?

skal ringe og høre men får ikkje vist noe før mandag.

Link to comment
Share on other sites

Lo forsikringa di gjelder i det du forlater døra di hjemme om jeg ikke husker feil.

Du kan logge deg på lofavor.no og se forsikrings vilkårene dine.

Men, så kommer fratrekk for hvert år siden gjenstanden var ny, og en egenandel på 2 laken.

Så da spørs det jo hvor MYE du evt kan få igjen.

 

Men sjekk på lofavor.no, du finner svaret på spm ditt der. :-)

Link to comment
Share on other sites

tror ikke det, er grenser på hva som kan kalles reise..

 

Fikk til svar hos mitt forsikringsselskap ( Trygg Vesta som det hette da) at reiseforsikringen dekker alt utenfor hjemmet. Med unntak av arbeisplass, skole/ undervisningssted.

 

En tur på reinsjakt vil for de fleste av oss ikke bli sett på som arbeidsplass eller undervisningssted.

Link to comment
Share on other sites

Idag(igår) var jeg innom Gjensidige her jeg bor, skulle ha forsikring på en 1961 Volvo 425 Krabat som jeg har fått av ene grunneieren jeg jakter for. Siden 3 forsikringer i samme selskap gir rabatter, endte det opp med det, og den siste jeg tegna var en forsikring for mine våpen og sikter, samt en avstandsmåler. Siden kikkertene og avstandsmåleren ligger på nett ang pris, trenger jeg nå kun en slags erklæring fra børsemaker på hva mine 2 jaktrifler er verdt, sånn ca. Dette ordner jeg denne uka.

Alt er nå forsikret for 80 lapper, med en egenandel på 1500, og koster 1070 kr i året. Synes det er like greit å ha det sånn, da man aldri vet hva som skjer, uhell eller lignende. Innboforsikringen dekker inntil 25000, med en egendandel på 5 lapper. Mister jeg børsa på havet, dekker ikke dette engang siktet.

 

Hadde jeg bare kunnet forsikre mine modellfly som koster 50000 + pr stk :)

Link to comment
Share on other sites

.... låner tråden litt eg :wink:

 

Da eg var på tur i fjellet datt demperen min ut av sekken, som jeg ikkje la merke til før jeg var kommen ned. Har vore opp at flere ganger men ikke sett noe til den. [dette var om vinteren...]

 

... så derfor lurer eg på om eg kan bruke gullabonnomentet mitt på bladet jakt til å få dekket dette? Eller er det utenfor "området" av det jeg kan få dekket? Demperen var av typen A-tec TMM 6.

 

Stiansen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...