Jump to content

Hvor heldig har jeg vært?


bob70

Recommended Posts

Fant ut i dag at jeg har skutt minst 100 skudd med magnum 75mm 53grams patroner i min 12/70 baikal 27 hagle :oops: Har hele tiden trodd det var ei 12/76 :oops::!: Hvor heldig har jeg vært,siden dette har gått bra :?: Har ennå en del skudd igjen,er jeg helt idiot hvis jeg skyter disse opp :?: Eller kan jeg fort bli :?:?:

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å vere uhøflig,men nå vet du om det,vist du fortsetter med det er du heldig vist det går bra med deg eller kompiser.

Jeg har sev sett en beretta med blåst kammer,dette var ei folding enkeltskudd,men metallet spruta over alt.ikke forsett med mgnum i eit 12/70kammer.

Link to comment
Share on other sites

Hvor heldig har jeg vært,siden dette har gått bra

Tja.... En bekjent av meg dro av en 12/76 52gram bly i et 70 kammer, DET var i hvertfall ikke så vellykket :roll:

Våpenet holdt forsåvidt, men løpet fikk seg en stygg bule litt foran kammeret.

 

Så jeg ville vel ikke tatt sjansen på å skyte fler av disse i denne hagla, OG så ville jeg fått undersøkt om løpet har fått seg noen "utvidelser" i fremkant av kammeret.

Er du heldig så har det gått bra, og hagla er "gudd tu gå" med patroner i riktig lengde.

Link to comment
Share on other sites

Ganske - JA! - Ja :twisted:

Star Baikals løp er heldigvis av sorten som tåler en del juling, men når det ryker ville ikke jeg vært i nærheten. Stålet er hardt (sprøtt?) og vil kanskje fragmentere. Buling og revning er mer sjelden på russerspettet.

Har selv tatt en Lanber lettvekter, ikke med 12/76 men med snø. Lanbern var myk og seig i stålet i forhold og revnet mer enn den sprengtes... :roll: ( Helan&Halvan )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...