Jump to content

Ghillie VS. 3D Buskekamuflasje Hypotetisk


Folkman5

Recommended Posts

Hei!

 

Bare et hypotetisk spørsmål.

 

Jeg driver spesielt med due, rådyr og beverjakt.

 

På de to første er det mye posting, mens beverjakta, er smygjakt. (Noe på rådyra også)

 

Generelt sett. Helt uavhengig av forhold, omgivelser og liknende, hva er mest effektivt for å bryte konturene,

og å "bli en del av" naturen, samt, hva lager minst lyd?

 

Kort fortalt, hvilken av de to er generelt sett mest effektiv for nevnte jakttyper?

 

Hilsen F5

Link to comment
Share on other sites

Ghillie er nok den beste for kamuflering, men med alle de negative egenskapene til en ghillie ville jeg personlig gått for en 3D løvkamuflasje. Lettere å ta av og på, lettere i vekt, blir ikke tung når den blir våt, samler ikke opp masse kvist og kvast, henger seg ikke opp i våpen når du skal skyte, tar ikke noe plass når en skal pakke den bort. Pluss at de beste 3D dressene kamuflerer ekstremt bra i tillegg, og er nesten like lydløse som en ghillie.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjøpt meg en Ghillie som kun skal brukes på duejakt. En Ghillie i kombinasjon med kamuflasjehansker og en kamuflasjemaske, så slipper man i stor grad å stresse noe særlig mer med å kamuflere seg. :)

 

Men jeg skal kjøpe 3D-kamodress og.. Egentlig litt bare for å få testa den. Er jo ikke til å putte under en stol at Ghillien er litt drass..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...