Jump to content

hvordan bli kvitt suttetrangen??


stille 6,5x55

Recommended Posts

Det hørtes rart ut når hunden er så gammel som 3 år, jeg vet ikke hva du bør gjøre da men, hvis alt som hun sutter på pluttselig smaker ille (salt muligens) da kansje hun slutter. :shock::D

 

Kjøp hundebur å ha a i, da kan du lettere kontrollere 8)

Link to comment
Share on other sites

Ikke mere enn 3-4 puter i året! heldig du :lol:

Har hatt 3 dachser før, og har nå min fjerde, og alle suttet/sutter, spesielt på ull virker det som. Har ikke en eneste hel ullgenser, lue eller votter, sutta istykker alle sammen. Men det virker som det som er mest attraktivt, er det som jeg akkurat har brukt, virker som den vil identifisere seg med noe av mitt??

Har jeg sovet middag på sofaen, så er det den puta jeg har hatt hodet på som får ungjelde, ikke den som kjerringa har brukt. Så noe rart er det, med disse jord rottene.

Dreveren min feks suttet aldri.

Link to comment
Share on other sites

Snodig. :|

Om mine hunder får tak i ei pute, bærer den mer av av å ha gått igjennom en makuleringsmaskin eller noe sånt. Har aldri oppdaget dette hos noen av de hun dene jeg har hatt, men jeg har aldri hatt dachs - er dette et spesielt fenomen hos ovnsrørtypen? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hjelper det ikke om hun får et digert gnagebein eller noe annet å gnage på heller..?

Det finnes bitterspay hos vet. som kan sprayes på tingene, kanskje det kan hjelpe over tid. Kombinert med noe å gnage på, burbruk/begrenset plass og kontroll på hva som er tilgjengelig kan det kanskje minske problemet litt.

Link to comment
Share on other sites

For meg virker det ikke som det er understimulering, bikkja kan gjerne rett etter jakt finne på og sutte på ting, akkurat som den storkoser seg på lik linje med å bli klødd og dullet med. Gnagebeinet kan ligge rett på siden, men det er ikke gnage han vil :?

Har prøvd spray, men da sutter den bare på noe annet. Men det virker som det er i perioder dette skjer, det er ikke konstant hele tiden. Akkurat som når vi tar oss en cognac for å kose oss på kvelden, så sutter han.

Har nå latt han få ha suttegenserene etc liggende klar når behovet melder seg :lol: og da holder han seg til denne, til det ikke er mere igjen.

Merkelige vesen disse tyske jaktrottene

Link to comment
Share on other sites

etter at hu tok sofan blei det bur da jeg ikke så det humoristiske i og bare se rompa på henne opp av sofaputa. kan hu ha en blanding av ADHD og en ikke helt fullt topplokk?

 

Det er jo sånn at mange bikkjer må preges på det den skal jage. Her høres det ut som om bikkja i all hovedsak har blitt brukt av en sofajeger. Hunden har faktisk bevist at den har jaktlyst og er angrepsvillig. Neste skritt er å slippe den på hybelkaninene. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...