Jump to content

Gode bukseselar?


Fagerstad

Recommended Posts

Eg har i åresvis irritert meg over at eg aldri finn gode bukseselar. Eg bruker den typen som ein "klemmer" på og ikkje knappetypen (som i forsvaret). Stort sett så slepp dei buksa i tide og utide og klemmene gir ofte etter også. Er det nokon som kan anbefale gode bukseselar? Eg hadde gladeleg betalt tusenvis av kroner for nokon som verkeleg hadde funka, for livet er for kort til å irritere seg gal over ein slik liten detalj....... :?

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ikke så mange patenter på bukse seler enn disse du nevnte. Har vel forsåvidt alle typene selv på div bukser i mitt kles skap. Felt bukse med knappe seler, Bergans bukser med en slags borrelås funksjon og Bergans som ligner den med borrelås, men med den vanlige/klassiske klemmen. Dem med borre lås fungerer uten noe tull, men skal en bruke på annet en ei bergans bukse må en bygge litt om, fordi disse borre lås selene trees igjenom noen hemper fast sydd på buksen. Disse selene fåes kjøpt løse hos butikker som selger Bergans. Koster ca 150-200 kr. Får du til å sy hemper i buksene kan event bruke disse selene. Se på i Bergans bukse i butikken med seler sjønner du sikkert mer hva jeg prøver å forklare.

Link to comment
Share on other sites

Som håndtverker kjøpte jeg disse i jobbsammenheng, fant ut at de passet mye bedre på jaktbuksen, og der har de hengt i mange år nå. Funker som bare juling. Tror de har løsnet og falt av 1-2 ganger i løpet av 5-6 år`s aktivt bruk.

Jeg er veldig fornøyd med dem ihvertfall.

 

Jeg har ikke den som jeg linker til, da det er en nyere versjon av de jeg har. Men de har ihvertfall kraftige klyper.

 

http://www.snickers.se/Snickers/market/ ... tFold1=11_

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...