Jump to content

Hjelp! med Jordveps!


Lynvingen

Recommended Posts

Har noen erfaring med at Biskja har vært ute i skogen og ramla opp i ett Jordvepsebol??

OG hva vi skal gjøre? Ringt dyrlegen og hvis du ikke blir slapp og hovner opp går det bra.. Trur hu har fått ca 4-5 stikk.

Og noen som vet om dette kan få varige men psykisk på en 7 mnd gammel PBGV?

 

Ps: Stikk under poten, i øret, på skinka, magen etc...

 

 

Jeg hater flått, mygg, hjortelusfluer, veps etc!!!

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke hun vil få varige men av det, men kanskje hun blir mer forsiktig en stund framover når hun er i skogen :)

 

Følg med på allmenntilstanden - blir hun slapp så kontakt veterinæren. Særlig om man blir stukket rundt hals, snute osv.

 

Jordveps er skikkelig vondt; fikk selv 6 stikk i nakke og ankler da jeg var i Sverige nylig. Det klør fremdeles og det er nesten en uke siden det skjedde.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke hun vil få varige men av det, men kanskje hun blir mer forsiktig en stund framover når hun er i skogen :)

 

Følg med på allmenntilstanden - blir hun slapp så kontakt veterinæren. Særlig om man blir stukket rundt hals, snute osv.

 

Jordveps er skikkelig vondt; fikk selv 6 stikk i nakke og ankler da jeg var i Sverige nylig. Det klør fremdeles og det er nesten en uke siden det skjedde.

 

Takker for svar, trur hu får en liten tur til dyrlegen bare for sikkerehets skyld. Hu virket litt slapp sa samboeren, men kan være pga en lengere tur og varmt ute også..

 

Og husk ikke klø på stikkene! Jeg var dum i går og klødde meg i øyet etter fiske tur.. Så klart jeg hadde brenn manet på fingrende!

Det ble fin båt tur skal jeg si deg!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...