Jump to content

Belgiske våpen?


Krylling

Recommended Posts

Har to våpen som skal bort.

Vet ikke noe om de.

Våpen nr1. Hagle 12/70 halvauto. Fabrique Nationale D'armes De Guerre Herstal Belgique.

 

Våpen nr.2 Rifle 9,3. I våpenkort står det belgisk, men finner ingen ting på våpenet. Virker veldig "mauser" aktig. Sitter en Weaver K25-F med Weaver vippemontasje på den.

 

Kan sende bilder via mail visst ønskelig.

 

Er dette noe å ta vare på eller kan man like godt destruere dem

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det du har der er en av verdens beste halvautoer, nærmere bestemt en browning konstruksjon som er kalt Auto 5

Rekyldrevet og med et fryktelig leven når man skyter men skrekkelig morro.

Jeg arvet min fra bestefar som kjøpte den før de tyske pakketuristene kom med wehrmacht charterreiser og koser meg med den de gangen jeg bruker den. Finns greit med deler osv.

 

Største svakheten er fortreet som kan sprekke om det ikke er strammet riktig.

 

Nå finnes det vel i allefall en million (Om jeg ikke husker feil) av Brownings auto 5 varianter, så det er ikke sjeldne men jeg vil tro grei pris er rundt 3000 kroner. Hadde det ikke vært for jakt garderobe og slikt hadde jeg sterkt vurdert å kjøpe en eller to til selv.

 

Om du tror det er et litt stusselig belgisk våpen, anbefaler jeg å prøve den og heller selge noe annet ræl 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...