Jump to content

Nikon Kikkertsikter


brodsjo

Recommended Posts

Hei, er det noen som har erfaringer med Nikon kikkertsikter? Jeg bor i Tyskland og her har en butikk et bra tilbud på Nikon Monarch II 6,5-20x44 AO til 499€, vanlig pris de siste 3 årene er over 700€. Har en kamerat som ønsker seg en kikkert til Jaktfelt som ikke skal være veldig dyr men med ganske god forstørrelse.

 

Her er en tysk link til kikkerten:

 

http://www.henke-online.de/index.php?id=177

 

Finnes denne kikkerten i Norge? Flott hvis noen har en tilsvarende norsk nettside.

 

Med vennlig hilsen Brodsjo

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Snakker her utfra min erfaring...

Har hatt Nikon Monarch (2,5-10*56) i 4 år. En mellomklassekikkert som eg har hatt stor glede av. Etter mi meining, en undervurdert kikkert, ikkje mange som snakker om den kontra andre merker. Har benytta den primært til hjortejakt og da mest i skumring. Fleire sammenligninger med sikter som zeiss og swarovski har gitt meg et svar på at nikon har god optikk, og da tenker eg både på fargegjengivelsen, kontrastar og lysinntaket.

 

I år har eg bestemt meg for å selge den for deretter å kjøpe meg zeiss. Grunnen er at eg savner "med- forstørrende retikkel" i monarchen. Likevel er retikkelet sopass tjukt at det har går greit å skyte i skumring, men eg vil har det enda tjukkare. Kikkerten er skarp heilt ut i kantane, og har stor trua på at den fungerer godt også til baneskyting. Kikkerten du henviser til har eg ikkje testa før, so har derfor ingen råd å gi om prisen er bra eller ikkje i forhold til i vårt fedreland.

 

Lykke til!

 

Hjortetrekk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...