Jump to content

Hjelp - Glock - krise!!


DHK

Recommended Posts

Jeg kjøpte nylig en Glock 23. I dag hadde jeg nyervervelsen med på skytebanen for å prøve den for første gang.

 

Alt gikk vel og greit ca 30 skudd, inntil jeg skulle prøve en annen type ammunisjon ( Wolf ). Etter noen skudd forkilte pistolen seg da den ikke greide å kaste ut en tomhylse. Tomhylsa sitter igjen i løpet. Jeg fjerner magasinet og prøver å slippe sliden frem for at utdrageren skal få tak rundt hylsa. Utdrageren smeller ikke over hylsa, og sliden mangler 2-3 mm for å være helt i fremre posisjon.

 

Men sliden sitter dønn fast, jeg greier ikke å dra den tilbake for å ta ladegrep - får den kun ca 1-2 mm bakover.

 

Jeg får heller ikke demontert den for å fjerne hylsa nå når den har låst seg. Tips anyone?

Link to comment
Share on other sites

en støtstang fra munningen og banke ut hylsa?

 

Jeg var kanskje litt uklar i mitt første innlegg. Jeg vet ikke om det er hylsa som forårsaker problemet at sliden har låst seg. Hovedproblemet er at jeg ikke får rikket på sliden.

Link to comment
Share on other sites

:roll: Har hatt samme problemet selv med hjemmesmidd ammo hvor hylsa er litt for vid / stor i bunnen. Da låser løp / sluttstykke seg nesten i framre (låst) posisjon. Eneste medisinen jeg har funnet er å dunke på sleide i forkant med egnet gjenstand.. Ofte endel slag må til før den løsner.. :wink:
Link to comment
Share on other sites

:roll: Har hatt samme problemet selv med hjemmesmidd ammo hvor hylsa er litt for vid / stor i bunnen. Da låser løp / sluttstykke seg nesten i framre (låst) posisjon. Eneste medisinen jeg har funnet er å dunke på sleide i forkant med egnet gjenstand.. Ofte endel slag må til før den løsner.. :wink:

 

Ja, denne Wolf ammunisjonen jeg prøvde hadde aluminiumshylser og etter hva jeg har hørt kan disse utvide seg i et varmt løp. Var skeptisk da jeg skulle bruke disse.....men for sent å være etterpåklok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom på en annen ting - er det noen som har et tips om hvordan jeg kan få utdrageren til å slippe tak i hylsa?

 

Den ene måten er å fjerne utdrageren på ved å få av bakdekselet på sleiden, men dette går ikke da man må ha av sliden for å få av bakdekselet :(

 

Hvis jeg får utdrageren til å slippe hylsa mener jeg at jeg skal få dratt sleiden tilbake og da er det kanskje litt letter å banke ut hylsa når den ikke har ekstra motstand fra sliden?

Link to comment
Share on other sites

Om sleiden ikke har lukket helt, så kanskje det er en mulighet for at du klarer å stikke en tynn skrutrekker opp igjennom magasin-brønnen og huke av utdrageren fra hylsa?

Kjenner ikke Glock særlig, så jeg vet ikke hvor(dan) utdrageren sitter på disse.

Link to comment
Share on other sites

og ikke minst, hva var det som forårsaket låsningen, og hvordan fikk du ordnet det? Ved å banke på sleiden?

 

Jepp, satt en trepinne inn i løpet og banket med en gummihammer.

 

Det som forårsaket låsningen tror jeg var at aluminumshylsa utvidet seg i et varmt løp og så satt fast i kammeret. Jeg er ikke metallurg, men jeg har lest om dette på andre forum, hvor folk har hatt tilsvarende problem.

 

En bekjent av meg prøvde CCI Blazer i 9MM ( alu-hylser ). Han hadde ofte problem med at hylsene ikke ble kastet ut, men satt igjen i kammer

Link to comment
Share on other sites

Aluminium eller stål, jeg er ikke sikker på hva de er lagd av men hylsene er ikke messingfarget - de er metallfarget.

 

Ved nærmere inspeksjon ser jeg nå også at hylsa har en liten bul på seg. Kan ha vært denne også. Som sagt jeg vet ikke 100% årsaken til låsningen blir mest gjetninger :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...