Jump to content

Aldersgrense Praktisk


Recommended Posts

Uten at jeg nå gidder å lese gjennom for å se om det faktisk er noen grense, så måtte jeg bare legge ut denna jeg fant på youtube nå....

Småsykt spør du meg, men når skal man egentlig sette grensen da....?

 

Jeg stod og så litt på de søskene som skyter Open på RAO, (11 og 13år?) og må si jeg er imponert over god våpen håndtering(bedre enn min siden jeg ble DQ på nest siste stage... :oops: )

Link to comment
Share on other sites

Han har vært linket til her på forumet tidligere også han der. Det kan vel diskuteres hvor forsvarlig det er å la så små barn håndtere så potensielt farlig verktøy, men når det er sagt så har jeg MANGE ganger sett godt voksne og erfarne skyttere som håndterer våpen mye mer uforsvarlig enn denne karen du linker til! ;)

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke legge meg i noen debatt om aldersgrenser her, men jeg er imponert over hvordan gutten håndterer våpenet og helt åpenbart har skjønt sikkerhetsreglene. Ikke ille for en 6 åring.

Her kan det fort vise seg å være en mesterspire ja.

Link to comment
Share on other sites

Grensen bør egentlig ikke settes lavere en ved der barnet kan fysisk mestre våpnet, og der barnet mentalt forstår farepotensialet i våpnet. Barn er betydelig mere lettlærte en gamle gubber, har drevet med sikkerhetsopplæring for nye pistolskyttere i ganske mange år, og de mest tunglærte er middelaldrende menn, som skal vise hvor masse erfaring de har fra militærtjenesten 20 år tilbake, og hvor våpenvante de er som gamle elgjegere. Damer, og barn er de som enklest plukker opp det sikkerhetsmessige vesentlige ved håndvåpen, og holder seg til dette.

 

Jeg var RO under RAO matchen i Holmestrand, og de unge jentene som nevnes her, har en eksemplarisk våpenhåndtering til etterfølgelse av mange andre, skjøt riktig godt også. Var etter hukommelsen mindre en 5 som kun holdt seg i A sonen på stage 2, 2 av jentene var blant dem, på meget respektabel tid.

Hatten av for faren som har fulgt opp barna sine på en så flott måte, og han har all grunn til å være superstolt av dem

Link to comment
Share on other sites

Hatten av for faren som har fulgt opp barna sine på en så flott måte, og han har all grunn til å være superstolt av dem

 

Har fulgt med dem på de stevnene, det er ubeskriveligt stiligt og se på.

Tar av meg hatten for faren som har klart dette.

Minn meg på og ringe min far og gi han huden full for at dette ikke er meg for 25 år siden.. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...