Jump to content

Baikal IZH 27 EM-M-1C 3xMC 12/76 KJØPT


kimjorgen

Recommended Posts

Baikal IZH 27 EM-M-1C 3xMC 12/76

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/hagler/izh-27-em-m-1c-3xmc-12-76-9005220

 

Var og klådde litt på denne idag, har søknad og alt i orden, så det er bare å dra kort for å fullføre handelen. Er imidlertidig litt spørrende til passformen på denne haglen i forhold til meg.

Kolben er litt lav, ikke veldig mye, ligger bra om jeg såvidt har kinnet på kolben, om jeg legger godt an blir øyet litt lavt. Spørsmålet er om det er verdt å legge i flere tusen i en hagle som passer, i forhold til å kjøpe denne, og evt legge på en liten list på kolben.

Hadde i utgangspunktet tenkt meg en billig O/U som gjør jobben.

Haglen leveres med 26" og 28" løp, Xxl har kun 28". Lurer på om dette sees som upraktisk langt til skogsfugljakt.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Normalt betyr E i typebetegnelsen at den har ejektor, men bildet på Winge isn side viser også en hagle med ejektor. Ellers ser det for meg ut som samme hagle, kanskje produsert på to forskjellige fabrikker (IZH kan tilsi Izhmash, men websidene der sier ingenting om produksjon av disse haglene).

Uansett, de er solide arbeidsjern, og hvis de passer deg er det ingen grunn til ikke å kjøpe en.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det var da mistenkelig mye hagle for pengene. Kan lure på hvor de har spart, men den der gjør nok jobben.

 

Hvis koblen bare er litt lav, så finnes det flere mer eller mindre smarte løsninger som du trer på.

 

Løpslengden ville ikke bekymret meg skytemessig hvis du synes balansen er grei.

Men den børsa er tung nok fra før - gå for 26".

Link to comment
Share on other sites

Ifølge forskjellige selgere skal det være en kurrant hagle i forhold til prisen. Men med enkle løsninger på låsekasse/treverk, lite med motiv og skjæringer. Gidder uansett ikke å betale flere tusen ekstra for å få noen fine motiv på hagla, den skal brukes på jakt, og så lenge den gjør jobben, duger den for meg.

Link to comment
Share on other sites

Men den børsa er tung nok fra før - gå for 26".

 

Sikker på at det er så lurt? Baikal er litt tunge i baskylen og kolben, og kort løp gjør den litt vel ubalansert. I mine øyne er det lettere å gå med en tyngre børse som er velbalansert, enn en lett som er frem- eller baktung. Personlig mening.

Link to comment
Share on other sites

Grattis :)

 

Jeg kjøpte også denne, i går, og tror absolutt at den skal innfri forventningen til ei god nok brukshagle. All verdens sirlige inngraveringer hjelper vel ikke på antall fugl i sekken likevel ;)

 

Håper på å få til en runde på leirduebanen allerede i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Hvor kjøpte du den? Jeg var på xxl tiller, der var den feilmerka, eller de hadde glemt å sette på ny merkelapp med prisøkningen på 500,- som det skulle være. Så sparte en halv høvding på den :)

Sparte også noen kroner på en 50pk .223 ammo som var glemt å merke med prisøkning :)

 

edit: skriveleif

Link to comment
Share on other sites

Hvor kjøpte du den?

Jeg kjøpte den på XXL Lade. Jeg hadde skrevet meg opp på liste for drøye to uker siden - da de annonserte med denne til 3.990, og jeg skulle bli oppringt når de fikk inn beholdning igjen. Men, jeg måtte ringe selv i går - og da var prisen oppe i "normalt" igjen - som er 4.490. Etter en bitteliten diskusjon ble vi enige om at jeg skulle betale det den kostet på det tidspunktet jeg skrev meg på lista, og da var det jo greit da :)

 

Det er aldri feil å spare halve høvdinger ;)

 

PS!

De prisene som det opereres med i tilbudsaviser gjelder for én uke - fikk jeg opplyst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var også på Lade og så på den for et par dager siden, men ble med et par kompiser som skulle på Tilller igår, å de hadde den der også, så da ble det handel der :)

Selgeren var litt oppgitt over merkinga, både på hagla og ammoen jeg kjøpte, han fjerna begge merkelappene mens jeg var der :lol: Så jeg var nok sistemann som fikk det til den prisen (med mindre man reserverer såklart)

Han skryta av hagla ialllefall, gjør jobben, og solid som få. Litt tung, og lite utskjæringer/dilldall, men det spiller INGEN rolle for meg :) Skulle ha en billig O/U, og da tror jeg denne er mer enn bra nok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...