Jump to content

lyddemper som bygger bakover


Forstkandidaten

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har prøvd å søke litt på lyddemper og fant tusen på tusen innlegg, så skummet igjennom titlene uten å finne ut det jeg lurte på, så jeg drister meg til et nytt innlegg..

 

Jeg lurer på å krype til korset og kjøpe demper på hundeførerrifla mi (30-06) men jeg ønsker ikke kappe den så mye pga tap av hastighet. Jeg ønsker derfor en brukbar demper som bygger litt bakover og ikke bare framover pga lengden. Noen som vet noen navn og ca priser på slikt? bare så det er sagt så har jeg overhode ikke noe greie på dempere.. :)

Link to comment
Share on other sites

likte tilnavnet ditt bare så det er sagt, er vel ikke så mange som hvet hva en forstkandidat er elles er det komt en ny demper tror den heter schults og larsen koster ca 1500 og winge våpen pleier iverfall ha denne hyggelig pris, men noe mer kan jeg ikke si om den, brukt er jo også en mulighet men tviler på at du finner noe særligt billigere og du hvet jo ikke hvor mange skudd som har gått gjennom.

Link to comment
Share on other sites

BR Reflex har dempere som bygger lite fremfor munning. Jeg kjøpte for noen år siden en som jeg tror heter T8. Den gang var denne demperen den som bygde minst utover munning. Den er av stål, så den veier en del. For min del betyr ikke det mye, da jeg kun bruker demper under gluggjakt på rev.

 

Det har sikkert kommet nye modeller fra andre produsenter, som også bygger lite foran munningen. Dette får du nok tips om etterhvert. BR Reflex er i hvertfall en grei kandidat hvis du skal skyte en del med demper montert, og vekt ikke betyr mye.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...