Jump to content

win pp 64grain


ettan

Recommended Posts

Tja si det. Ser på lapua sin side at raskeste kruttet de anbefaler for ei 62 grs. fmjbt kule er N 530. Så det blir vell kanskje litt raskt og krampeaktig til ei så tung kule. Forøvrig ei kule jeg har slete nå j.....lig med å få til å gå godt i min T3 med 1:8 snurr. Har forsk mye med N-135 og N-140. jevnt over lå samlingene (5 skudd) på 50 mm +. Beste resultat sålangt er 26 grs. N-140 som ga 25mm. samlinger (5 skudd ved 9 grader C), men denne ladniga er heit så skal du prøve N140 kruttet bør/må du starte lavere å jobbe deg opp maks et halvt grain pr. ladning. I mi børse gav dette 937 m/s. ( Win. sr. hette og hylse og 57mm. patron lengde).

Link to comment
Share on other sites

Hei. Regner med at du kjenner til Vihtavouri`s ladetabeller. http://www.lapua.com/index.php?id=850

 

Her er ikke 130 brukt på så tunge kuler, 135 eller 140, 540 er bedre valg. Derfor er det smått med ladetips med dette kruttet.

 

Jeg ladet med 135 krutt og fikk meget god presisjon i min T3.

 

 

Start med 18gr og prøv deg oppover mot ca. 21gr.

 

Forsiktig, tung kule og raske krutt gir lett overtrykk..

 

Raske krutt gir ofte god presisjon, mindre fart gir finere slakt. Kombinasjonen kan være veldig bra :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...