Jump to content

Ujevn vekt på avtrekk


Recommended Posts

Har nettopp kjøpt ei Anschutz 1416 22lr med to avtrekkere. Den ene fungerer som oppspenner for snellertfunksjon. Uansett...

 

Snellertavtrekket fungerte ypperlig, men vanlig jaktavtrekket var skikkelig dårlig; veldig tungt og masse kryp. Har pussa og filt litt på diverse flater og har nå fått til et ganske bra avtrekk uten noe kryp, men problemet er at vekta på avtrekket er noe ujevnt inni mellom. Noen som har noen teorier om hva dette kan komme av? Er det bare litt finpuss med meget finkorna sandpapir som skal til eller hur?

Link to comment
Share on other sites

Om du ikke har vært særdeles heldig med fila, er det stor sjanse for at flatene i avtrekket trenger å gå seg til i forhold til hverandre.

Etter noen hundre tørravtrekk (med klikkpatron) burde du merke forskjellen.

Fint tidsfordriv foran TV´en.

Hvilket smøremiddel du bruker vil også kunne innvirke.

Noen typer holder seg på plass og bygger smørefilm mens andre skvetter rundt og glir unna når de blir belastet.

Om det er slark i avtrekksdelene vil det også kunne forårsake variasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker et teflonbasert smøremiddel som heter Super Lube, men sagkjedeolje eller gearolje har den egenskapen at de kleber seg fast til overflaten uten å skvette for mye rundt.

Jeg ville okke som forsøkt å slite til avtrekket uten for mye smøring til å begynne med.

Blir smørefilmen for god for tidlig, vil den prosessen ta veldig lang tid.

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo ta tenn-nåla ut av sluttstykket, så slipper du klikkpatroner, hvis du er redd for å knekke/slite ut tenn-nåla. Eventuelt bruke en tomhylse og rotere den litt slik at anslaget ikke kommer på samme plass hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo ta tenn-nåla ut av sluttstykket, så slipper du klikkpatroner, hvis du er redd for å knekke/slite ut tenn-nåla. Eventuelt bruke en tomhylse og rotere den litt slik at anslaget ikke kommer på samme plass hele tiden.

 

 

Selvfølgelig!! Det hadde jeg ikke tenkt på... :P

På sluttstykket mitt er det utrolig enkelt å ta ut tenn-nåla også så da er det i boks.

 

Takk!! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...