Jump to content

Pumpehagle/ Weatherby


shaftern

Recommended Posts

Der er ei hagle som er priset riktig 8)

 

Når dere får testet litt mer, kunne dere ikke skrevet litt mer om hvordan den fungerer, litt om positive og negative opplevelser og andre erfaringer?

 

Feks om den fort blir stygg å rusten, eller om chokene er lett å skifte selv etter noen hundre skudd. Det har jeg vært borti på ei hagle engang, der satt choken dønn fast etter ett par hundre skudd med stål! Det var også ei billighagle-tyrkisk produsert.

 

Hvordan er den å demontere, lett å pusse, osv.. Er det mulig å feste noe optikk på den?

Link to comment
Share on other sites

@ bjornta

 

Bruksområde, jakt i mørketida, eller til annet bruk der lysforholdene krever det. Hvite vinterryper sittende i sneen litt uti desember/januar er ikke altid like lett å se når man løfter hagla for å skyte. Eller så kan optikk være kjekt til annen type jakt også som feks åtejakt på rev, ikke nødvendig men kjekt.

 

Og - jeg har spurt XXL hva mer de har å si om hagla foruten det lille som står i annonsen- de sier at hagla er en "nesten tro kopi av Rem 870" og at hagla skal tåle det samme som 870'en, med tanke på ammo etc.. De sier også at løpet er "såkalt Chrome lined barrel og er laget for å tåle samme påkjenninger som 870".

 

Så da får vi se, jeg legger merke til at den nevnte 870'en stiger i pris. I allefall har den passert 5500kr på den lokale shappa...

 

edit: fikk foresten ikke noe svar fra XXL på hovedspørsmålet mitt: Går det ann på en lettvint måte å feste optikk på hagla? Her tenker jeg om det er frest spor eller annet, men siden det er en "nesten tro kopi av Rem 870" så regner jeg med at man har de samme mulighetene/ begrensningene med tanke på å henge på noe optikk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...