Jump to content

links hagle???


dragunov

Recommended Posts

Heisann

har et spm e håper å få svar på,er links skytter har rifler somm ikkje er links og det fungerer heeeilt fint,med to fot er det fordel pga forter lading,men nok om det.nå viser det seg at enhver mann med respekt for seg selv og sitt våpen skap MÅ ha ei hagle.i denne verden finnes ikkje likestilling og man må da blø extra for å få seg links hagle.har sett på noen billig sikker kiipa haglr,men kommer til å bli lite brukt og inn til videre er det mer en godt nok,mitt spm er; på ei pumpe hagle bortsett fra at tomhylsene suser forbi øyne på deg er det da noen forskjell på links og "vanlig",tenker da på cast of og greier,haglene eg har sett på er weaterby som går billig på xxl.på forhånd takk

Link to comment
Share on other sites

Den hagla der har etter hva jeg kan se ikke shimsett på stokken, og er da mest sannsynligvis rett i kolben (altså hverken cast off eller on). Det som vil være et mulig problem for deg som linksskytter er sikringa, da det på denne (og de fleste andre magasinhagler) er kryssboltsikring i avtrekkerbøylen. Enkele hagler, oftest de som har justerbar stokk (shimsett) kan vende sikringa, med det går ikke an på denne. Derfor må du strekke fingeren rundt avtrekkerbøyla for å avsikre hagla, noe som jeg ser som en stor bakdel.

 

Skyter selv links og har ei Beretta A390 automathagle, med recht utkast. Men på denne er stokken justerbar med shims, slik at jeg har litt cast on i kolben, og sikringa kan snues om til linksskyttere. Merker ikke noe til at utkastet er på feilsida, bortsett fra ved varmskyting på bane. Fra andre serien begynner den å gi litt kruttslam i ansiktet på ett og anna skudd. Aldri merket noe til det med kald børse (jakt), og er heller ikke plagsomt om man skyter med briller.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...