Jump to content

Losindikator på DC30. Erfaringer?


Stian84

Recommended Posts

Har ikke hørt om noen som har prøvd den. Har bestilt denne http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33331 for å teste. Fungerer det er det en billig losindikator og peiler hvis bikkja drar på tur.

 

Rufus, må få høre hvordan det går med denne dingsen! Ser temmelig lik ut som den i fra Nordicpredator bare at denne ikke har losindikator så vidt jeg kunne se. Det var vel ikke mulig å ringe opp denne å høre hva som skjer?

Eller stiller jeg meg litt skeptisk til kinaplasten på begge disse dingsene, virker ikke som de er vantett ei heller robust - men produktet virker spennende nok det ;-)

Link to comment
Share on other sites

Går det an å bruke den som en vanlig gps peiler, hvor man kan koble den til en gps, og hele tiden se hvor hunden er?

 

Virker som folk er litt "lettlurte", nordicpredator bruker nok dette som en salgsgimmick. Det følger med en lomme som du kan hekte på halsbåndet til DC30 eller hvilket som helst annet halsbånd. Det er ikke en integrasjon mot astroen sånn sett... du kan bruke en hvilken som helst gps, bare plotte inn lat/long koordinatene så ser du hvor hunden er, ingen optimal løsning fordi du må sende noe jævlig med sms hvis du skal følge bikkja hele tiden;-) Men den losindikatorer tente jeg litt på... bare usikker på kvaliteten på dette produktet.

Link to comment
Share on other sites

En venn av meg brukte denne i hele fjor høst og vinter på en stortgående elghund og funka helt fint . Det man må gjøre er og lage en holder til den for og feste på halsbåndet ,denne må ha plass til en slik vanntett pose (ala mobiltelefon) som du putter den inn i og sikrer ali holderen (hylster) event. laget i lær. Enheten er ikke vanntett så dette må gjøres.

Det settes i et mobilkort og da kan man ringe opp enheten og høre losen live eller sende melding og kartreferansen/kordinatet kommer tilbake på din mobil som man da taster inn på Astro'n som waypoint og da ser du hvor hunden er .

Hvor bra de er over sikt vet jeg ikke men prisen er ikke all verden da så vi får se etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Som selger må jeg få blande meg inn i diskusjonen... :roll:

Noe salgsgimmick, kan jeg vel ikke påstå at det er. Dette produktet er ikke ment som noe annet enn et supplemang til det Astroen nettopp ikke har, og som alle jegere med hunder med litt forfølgelse har manglet på Astroen. Selfølgelig kan den brukes med andre peilere også, eller bare i seg selv( eller for sjalue ektemenn til å putte i veskene på konene sine.. :lol::roll: ). Etter å ha prøvd ut ulike løsninger med doble peilere på hundene (astro og radiopeiler) til mobiltelefoner med autosvar i hundvestene, er dette det produktet som har akkurat det jeg selv har lett etter. Bare å ringe opp hunden når jeg vil det, og om hunden forsvinner fra Astroen, vet jeg eksagt hvor den er, bare ved å sende en tekstmelding(selvfølgelig avhengig av mobildektningen). Da får jeg posisjonen som jeg legger inn på gps'en for å se hvor hunden er. Ja, jeg kunne bare kjøpt meg en gps peiler som går på mobilnettet fra begynnelsen av, men da er vi oppe i en helt annen pris, og astroen er jo egentlig genial til sitt bruksområde.

Stian: enheten funker med alle mobilopperatører, det følger med et kontantkort fra Telia, men skal den brukes i Norge er det bare å kjøpe et kontantkort fra den operatøren som har best dektning der du jakter.

Enheten leveres med en spesiallaget holder som monteres på astro båndet, eller et annet halsbånd, og i bruksanvisningen står det beskrevet hvordan man (som "shooter 2" er inne på) gjør for å få den tett for vann, da den i seg selv ikke er vanntett.

Det finnes flere slike modeller på markedet, med mulighet for å ringe opp, få posisjon, eller begge deler. Denne er ikke den billigste, men den har de egenskapene vi har lett etter, og har den holdbarheten og påliteligheten vi krever av et produkt.

Og som samtidig har en pris som ikke er avskrekkende, spesielt ikke med dagens kronekurs mot den svenske kr.. 8)

Om folk er "lettlurte" eller ikke, er vel opp til enhver å vurdere etter å ha prøvd produktet. Personlig føler jeg meg ikke det etter selv å ha skaffet meg denne enheten, men nå er vel jeg inhabil å regne i dette tilfellet.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...