Jump to content

Scotsport


Mullins

Recommended Posts

Har fått info fra Scotsport om turene deres, og jeg lurte på tilbakemeldinger fra folk her inne som har reist med, som priser og kvalitet på jakt områdene og viltet der. Tenker påen hunndyrsjakt til neste år da jeg vil ha mer erfaring før jeg begynner med trofè jakt .

Link to comment
Share on other sites

Jeg jaktet i 2005 på et opplegg scotsport hadde, Sigurd Halvorsen var mellommann i norge.

 

Vi jakta på Allargue estate i 5 dager. Mener å huske det var ca 1-2 timer i bil nord-øst fra Aberdeen.

 

Bra terreng for hjort, ikke for rådyr.

 

Trivelig innlosjering på et vertshus med god mat og lokal pub.

 

skal sjå om jeg finner igjenn en skildring av jakta om det er av int.

 

Lars Henrik

Link to comment
Share on other sites

Skal på jakt med Scotsport for andre året på rad. Vi reiser nedover på brunstjakt (råbukk) i slutten av juli til det samme området vi besøkte i fjor.

 

Scotsport har tilknyttet seg mange gode områder og stalkere som vil garantert gi deg en fantastisk jakt- og naturopplevelse. Min anbefaling er å kontakte Scotsport direkte. Vi er i kontakt med Alf (scotsportuk@btconnect.com) som gir oss raske tilbakemeldinger, er veldig serviceminded og følger opp så godt det lar seg gjøre. Selv jakter vi i et område som ikke drives av scotsport sine egne, men det fungerer veldig bra siden samarbeid mellom stalkerne i vårt område og Scotsport fungerer bra.

 

Selv er jeg ikke så opptatt av store medaljetrofeer, men heller en god jaktopplevelse. for min del kan en normal pen 4-6T bukk som er inkludert i en rimelig pakke være like spennende som en medlajebukk som koster 500£ og mer. Selv jakter vi i Angus området, som ligger ca midt i mellom Aberdeen og Edinburgh.

 

Vil anbefale deg å finne deg et område hvor Scotpsort kan tilby feriehus med selvhushold i eller i umiddelbar nærhet til området du skal jakte i. I fjor bodde vi på et hotell ca 40min kjøretur unna. Vi var der i juli, så dagene ble lange siden vi startet morgenjakta kl 04 og avsluttet kveldsøkta ca kl 22. Kunne den gang tenkt meg å få kjøretida omgjort i timer på øyet. For turen i år leier vi et feriehus som ligger inne i selve terrenget, kun noen hundre metere fra der stalkerne bor. Be i såfall Scotsport spesifisert om dette. De fleste stalkere og områder har tilgang til feriehus i terrenget som du kan leie en ukes tid.

 

PS! på http://www.scotsport.dk kan du følge jaktene direkte ved å titte på bilder som blir lagt ut forløpende underveis i jakta.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fikk katalogen og dvden i helga , veldig bra informasjon der, eneste jeg savnet var prisene, men de får jeg på kontakt til de, tenker mest på hunndyrsjakt først og ta med en kamerat på turen så det blir dobbelt artig på turen.

 

Avstand til jaktområdet er viktig, det tar tid før en kan komme ut, og stalking tar krefter så en blir sliten etter lande dager i marka .

 

Skal spørre Sørensen mer om det, så får vi se hva som skjer .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Da er turen til Skottland unnagjort for i år. Dvs for noen uker siden.. Ble 3 råbukker på meg og totalt 11 for hele følget på 4 jegere. Bra med dyr og en herlig jakttur. Desverre bommet vi på brunsten i år, noe som gjorde at vi ikke fikk de "eksplosive" reaksjonene på lokken som vi fikk i fjor. Var en hard vinter der borte, som nok gjorde sitt til at alt var senere i år.

 

39155_416271926554_571496554_5319587_2908971_n.jpg Stalker Mike med min største bukk på turen.

38498_416272066554_571496554_5319594_5205055_n.jpg Noen hjort i horisonten. Avstand målt til 627m.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...