Jump to content

Lee kruttmål


flens

Recommended Posts

kjøpte et lee ladeset for en stund siden å har igrune aldri vert helt fornøyd med krutt måleren.. av å til når jeg skal ha krutt i hulsene kommer d plutselig bare halv dose. også kommer neste hall del i lag me neste dose å da renner det over å vel så d :?

noen andre som har opplevd d samme??? eventuelt har noen anbefalinger til noe som ikke gjør dette ??

 

:?:

Link to comment
Share on other sites

Har selv et slikt kruttmål, må si meg fornøyd med mitt.

Er veldig jevne mål, trodde det var bare noe plastikk skit men den gang ei. Du må gjøre de samme bevegelsene hver gang med målet har jeg funnet ut.

Prøv med bestemte bevegelser hver gang så tenker jeg det blir bra :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt litt problemer med mitt når jeg har brukt N160 eller annet litt grovkornet krutt. Til treningsammo gir jeg jeg bare et lite kakk på målet for hver ladning slik at alt kommer om det lugger litt. Til jakt-ammoen må jeg veie hver ladning men det får rimelig kjapt.

 

I går kveld ladet jeg opp endel sub-ammo med n340. Veide alle 50 dosene og rundt 10 av dem varierte 0,1 grs. Resten var spot on :D

Link to comment
Share on other sites

Eg har samme type, og har brukt det med N150 krutt og det har funka greitt. Knipser 2 gonger på målet når eg fyller det, og knipser 2 gonger når eg tømmer kruttet i hylsa, for å få riktig mengde krutt og at alt kjem ned i hylsa.

 

Når eg måler opp kruttmålet med vekt, så tester eg 10 ladninger før eg bruker dette, sånn at eg ser at det er stabilt.

Har høyrd at det ikkje er egna til grovt krutt, så kanskje N160 er i groveste laget for den der..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...