Jump to content

45-70 treningskule


vbr

Recommended Posts

Hei

 

Er det noen som har tips om en "billig" treningskule til lading i kaliberet 45-70.

Har sett litt på pistolkuler i samme kaliber, men ser at de er sizet til 451/452" mens alle riflekuler jeg har sett er sizet til 458/459".

 

Kom gjerne med forslag til kuler, og hvor de er å få tak i.

 

 

VBR

Link to comment
Share on other sites

Remingtonkulene forsøkte jeg å få fatt på fra hjemmelading.no her forleden, men de viste seg dessverre å være restnotert fra fabrikk. Har hatt gode erfaringer med disse i 300 og 400 grains, både i 45/70 og .458 Winmag. Utover disse har jeg ikke kommet over noe som er like rimelig. Er det noen som eventuelt vet om noen som har remingtonkulene inne til en okai penge? Jeg synes Midway Norge tar seg urimelig godt betalt for det meste de forhandler.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke alle 45/70 fra marlin som liker blykuler likegodt, min har micro groove, og lader jeg hardt så har jeg 3-4 skudd før hullene dukker opp overalt på blinken, lader jeg veldig svakt så har jeg bra treff på hele boksen, men da så jeg ikke den store gleden i børsa, har fanget inn litt woodleigh 405grs og disse skyter 5 kløver om jeg gjør jobben min. har kikket på disse remington kulene jeg også, for woodleigh koster litt mer enn jeg har lyst til å betale for trening om det finnes alternativer, det er vel bare å vente til Trond får dem inn igjen...

Link to comment
Share on other sites

setter du kulene til clarry haglund så lang du kan og helt opp mot bommene i løpet mens samtidig at ammoen går i heisen så samler den egentlig ikke så verst i microgroove løp i marlin. 14ad447.jpg

 

dette er 405-graineren fra clarry med gascheck ladet til i underkant av 1900 ft/s noe som gir en ikke ubetydelig trøkk i skuldra. morro og ca 1 kr billigere enn 300graineren i remington.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...