Jump to content

Erfaringer med Remington 700 sps?


ingolf

Recommended Posts

Heisann.

 

Har ikke greie på den kikkerten. Men remington har jeg greie på og erfaring med.

 

Har hatt ADL, SPS og BDL.

 

Har vært fornøyd med alle men SPSen hadde litt dårlig løp som ikke ville samle så godt som jeg ville og kunne :wink: en samlinger på 40mm holder massevis til storviltjakt og til moro på banen. Men jeg skulle jakte rådyr og småvilt og da trenger man mere presisjon. BDLen og ADLen samlet begge veldig godt og er samme våpen som SPS men litt annerledes stokk og magasin løsninger.

 

Selv er jeg remington fan og har remington alltid i en eller annen form i huset og kommer nok til å ha det i mange år fremover.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Rem.Tac. SPS 308win og den samler Jaktmatch ammo forholdsvis godt.

Partizan og Rem.UMC ligger innenfor 8`ern på 100m,men Norma 9,7 samler på 18mm.

Til og koste 6000,- for børsa er dette helt greit til jakt.

(Ps:har bytta stokken til A3)

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat kjøpt en 700 sps i 223 rem jeg. Skutt ca 20 skudd med den, og er ikke sikker på samlingen på den enda. Det som slår meg er at løpet ikke er frittliggende. Kan dette være noe av årsaken til at den ikke samler spesielt bra? Vurderer å kjøpe ny stokk fra unaiten, da en laminatstokk. Billig det, 92 dollar.

 

4 cm er vel ikke umulig på rådyr eller da. På fugl, javel, men 4 cm går vel greit på rydyret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...