Jump to content

Hvor handler dere lokkegjess?


Mikkel

Recommended Posts

Har begynt å titte litt etter lokkegjess. Blir primært til kortnebb og grågås i trøndelag. Så at Cabelas hadde en Carry Lite serie, som så ok ut til en ok pris, men det var bare kanada og snøgåsbulvaner på deres side. Liker det at fugla kan pakkes godt sammen.

 

Er det noen andre sider jeg bør ta en titt på? Hva er minimumsantallet på antall gjess etter deres erfaring? Ser for meg å kjøpe minst 12 fugler i 1. omgang.

Link to comment
Share on other sites

heisan har ikke vert inne på sidene til cabelas og sett på gåsa dine.

men bemerk att cabelas har et heftigt påslag for og sende varer ut av landet men hvor da frakten

vil bli lavere en et alternativ..

 

kansje sitter du da igjen med liten til ingen gevinst når Norske avgifter blir tillakt.

kan da være like biligt og kjøpe 11 stk hos din lokale leverandør..

 

har selv 2 x 12 med gåseskal canada og grågås.. begge funker bra på grågåsa her i rogaland

hvis du kjøper typen som stakkes så prøv og få takk i den myke typen,, den av hardplast sprikker

etter att du har stakket dem etpar ganger.

 

lykke til med gåsejakta

 

mvh

rogalending

Link to comment
Share on other sites

Se på lokkefuglene de har på http://www.dkwai.dk, ellers syns jeg real geese siluetene ser fine ut. Når det gjelder

antall lokkefugler fins det vel ikke noe fasit svar, har fåt ned grågås med barre 5 full bodies lokkefugl, på vanskelige

dager må du ha flere lokkefugl. Jeg bruker nå 20 lokkefugler til grågåsa, 5 fullbodies og 15skall, men desto flere lokkefugl

desto bedre er det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...