Jump to content

Münsterländeren min har fått valper!


Perpålsa

Recommended Posts

... For en uke siden. I dag er det en uke siden min kleiner münsterländertispe fødte sitt første valpekull :D Den første valpen kom 19.45, deretter kom det åtte til ganske raskt. Med ni valper ute trodde vi hun var ferdig, men den gang ei. Litt etter klokka fire på natta kom den siste. En dødfødt hannhund :(

Status nå en uke etter fødselen er at jeg har ni små krabater krypende rundt en sliten, men stolt mor hjemme i valpekassa. (Ganske stolt jeg også forresten 8)) Tenkte kanskje jeg kunne oppdatere tråden med bilder etterhvert som valpene vokser til.

 

ftimerxl7.th.jpg

Mor og barn dagen etter fødselen :)

Link to comment
Share on other sites

@Skautussa: Takktakk, skikkelig morro ja. Begynner å nærme seg tiden da de åpner øynene også nå! :mrgreen:

 

@Kirkburner: Skulle gjerne lagt inn bildet større, men jeg klarer det ikke uten at det kuttes på høyre siden.. Prøver igjen.

Link to comment
Share on other sites

Oseth ja, og de skal ha en tispevalp fra dette kullet. Med det er byttehandelen fullbyrdet. Jeg fikk min tispe av dem for litt over tre år siden, og nå får de en tilbake :)

 

EDIT: Når det først er snakk om valper... God tur til Frankrike Tussa :D

Link to comment
Share on other sites

Oseth ja, og de skal ha en tispevalp fra dette kullet. Med det er byttehandelen fullbyrdet. Jeg fikk min tispe av dem for litt over tre år siden, og nå får de en tilbake :)

 

EDIT: Når det først er snakk om valper... God tur til Frankrike Tussa :D

 

Jeg vet :wink:

 

Takk takk 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er en stund siden jeg har oppdatert her nå, og det har skjedd mye siden sist :) Alle valpene har åpnet øynene, de begynner å høre godt og reagerer når man smatter til dem, de har begynt å spise fast føde og i går måtte vi sette opp en større valpekasse fordi de fleste klarte å klatre ut av den lille!

 

Aktivitetsnivået er høyt, men etter en langvarig lekeslosskamp ligger alle rett ut i lange tider, og våkner ikke før deres kjære mor kommer og frister med fersk melk.

Her følger et par bilder av valpene da de var 16 dager gamle:

 

normal_IMG_012224.jpg

Etter å ha stablet seg noen meter bortover gulvet er det godt å få hvile ut på treningsmatta.

 

normal_IMG_055555120.jpg

Slapper av utenfor kassa

 

normal_IMG_0666666632.jpg

Liten hjerteknuser med nyåpnede øyne.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kameraet har ikke vært helt sammarbeidsvillig i det siste, så har desverre ikke fått tatt så mye bilder. Valpene er nå åtte uker og de første hentes i dag. Det er litt synd, men også litt deilig at de drar. Det har vært mye jobb å holde det rent og pent i kassa til tider. Heldigvis har vi hatt mye fint vær denne perioden, så valpene har stort sett vært ute i hundegården hele dagen. Tror det er det beste for både dem og meg :) Nå er det bare å håpe på at vi får en kjøper til de to siste hannhundene snart, så er det hele over for denne gang...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...