Jump to content

Zeiss Diavari V uskarp i kantane


P.O

Recommended Posts

Har kjøpt meg ein brukt Diavari V..

Eg har vore borte lenge i jobbsammenheng, kom heim og fekk sjå kikkerten idag.

Oppdaga då at den var veldig uskarp i kantane, skrudde litt på fokusen og fekk den først skarp når den var skrudd

heilt på minus-sida.. Tviler på at selger vil ta den tilbake, sidan det er 2-3 veker sia den kom.

Kikkerten er heldigvis kjøpt ny i norge, iflg selger.

 

Nokon som har haurt om dette før?

Nokon som har hatt dette problemet?

Mulig å få det reparert på en enkel måte?

 

Takker for svar..

 

P.O

Link to comment
Share on other sites

Dette blir ren gjettning å uttale seg om uten å ha sett siktet selv.

 

Ring Zeiss Norge så kan de helt sikkert ta en titt på den og finne ut om noe er galt. Når det er en Zeiss Victory spiller det ingen rolle om den er kjøpt ny i Norge eller utlandet.

 

 

Dette ordner seg!

Link to comment
Share on other sites

må nok sendes utenlands for å fikses,hadde selv en som retikkelet hoppet opp og ned på når jeg klikket med rifla når den lå i benk.leverte den der jeg hadde kjøpt den de sendte den inn men den måtte til tyskland ,men den ble ikke fikset fikk beskjed om det ikke hadde noe å si på treffpunktet,krangla lenge men nyttet ikke dårlig servis kaller jeg det :cry: ,ble schmidt&bender på meg da :P .men nok om det har jo ikke så mye med ditt spørsmål å gjøre,håper du får fiksa den.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar..

 

Håper virkelig eg får det i orden ja.. Kjipt å hive vekk så mange tusenlappa i et sikte som ikkje er godt nok.

 

Skal ringe Zeiss norge i morgon..

Og satsa på mykje beire service en det som er nevnt ovanfor.. Skulle tru et navn som zeiss ville gjere alt for å beholde sitt gode rykte?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jeg har det samme på min Diarange når den er på 2,5. Litt "rør effekt", fokuset på minussiden heler tiden. Forrige Zeiss var lik, og en annen jeg har også sånn. Men dette ser jeg ikke som et problem! Det er vekke når forstørrelsen vris opp på 3-4 og opp, og synet mitt er 100% så jeg tror ikke at "midt på" på fokusringen skal tilsvare 0 syn.

Så egentlig tror jeg kikkerten er nokså normal, men det hadde vært moro å hørt hva du har gjort siden april?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...