Jump to content

Håndholdt tennhetteisetter fra LEE


Jonsol

Recommended Posts

Hei!

Har nå omsider så vidt begynt med hjemmelading. Dvs kun montert ladebenken, og halspreset ca 100 hylser, og o gså testet helpressedien litt.

Har også kjøpt noen tennhetter, og min lokale forhandler hadde kun federalhetter.

På den håndholdte tennhetteisetteren fra LEE står det at Federalhetter er livsfarlig i denne? Medfører dette riktighet, slik at jeg burde prøve å bytte hetter, eller evt kun bruke hetteisetteren på pressa (har Lee Breech Lock Challenger pressa)

Takker for svar! :)

Link to comment
Share on other sites

har brukt hundrevis av federal i den (men da med briller, siden jeg har sett en sprengt pressemontert lee hetteisetter med sundskutt lampe i taket som resultat da det ble brukt federalhetter i en pro 1000)

 

Men federal er et sant helvete å få inn i enkelte hylser med den isetteren.

Link to comment
Share on other sites

har brukt flere titalls tusen federalhetter i en lee pressemontert hetteisetter og i de 3 pro 1000 æ lader pistol med. har kun hørt om 1 detonert hette, og det var på grunn av at den lå på golvet og ble kjørt over den med kontorstolen hehe. selleri og gulrot-hylser(sellier&bellot) er de æ har ærfart er værst mhht isetting av nye hetter siden kanten på hettelomma er så rett. bruker å dra over og runde kanten på disse med en 10mm bor, så ble det myyye bedre. trur amerikanerne e så prippne siden d er redd for Law-suit fra inkompetente ladere som sprenger av seg både det ene og det andre. man må jo være litt forsiktig å ikke bare peise på om noe ikke går som smurt og hetta ikke går lett i. er man forsiktig og litt nøye og fintfølende i handa, samt brukker briller i tilfelle rottefella, så skal det gå kjempeflotters å bruke alle typr hetter i hetteisetteren din

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...