Jump to content

hvilken hylsetrimmer


Eiesaren

Recommended Posts

Jeg kjøpte meg en rcbs trimmer for et drøyt år siden, med 3d cutter i cal 30. Veldig fornøyd med den. men når jeg skulle lade noe 6,5 for en kammerat så kjøpte jeg meg like godt et lee sett for å prøve, du verden så effektivt og kjapt og ikke minst billig :) men jeg tror skjærestålet på lee fort blir sløvt i forhold til rcbs. Men om du ikke skal trimme tusenvis av hylser ville jeg anbefalt lee. Billig og effektivt :)

Link to comment
Share on other sites

jeg tror skjærestålet på lee fort blir sløvt i forhold til rcbs.

 

Skjærestålet (cutteren) til Lee holder mer enn du tror. Den ene cutteren min har trimmet ca 2500 riflehylser og en del grovkalibret pistolammo. Like fin. Den andre cutteren har trimmet minst 2000 .223 hylser inkludert stålhylser. Til tross for det er cutteren fullt ut bukbar enda.

Jeg bruker en drill sammen med Lee verktøyet, så det går raskt unna og kuttene blir fine.

 

Gradeverktøyet til lee dog ganske så sløvt i forhold til RCBS og Forster, men det virker. Det er faktisk fort gjort å ta for mye om verktøyet er skarpt :)

Link to comment
Share on other sites

ok, jeg har bare trimmet 200 hylser med min lee cutter, og jeg brukte også drill, men jeg synes det virket som om den hadde blitt litt sløvere etter bare 200 hylser, men meget mulig jeg tar feil. Rcbs`n er i allefall skarpere og den har jeg fresa MANGE hylser med. Men jeg mener fremdeles at lee er et bedre kjøp om en ikke skal bruke den ekstremt mye.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...