Jump to content

Sånn kan det gå hvis man er uheldig og dobbellader krutt


Dolken

Recommended Posts

Det er den enkle løsningen når det er mulig.

Men det er desverre ikke altid mulig med tanke på størrelse på patronen (.45 colt er feks laget for svartkrutt, og har mye plas som ikke brukes) Det mest voluminøse kruttet gir kanksje ikke best presisjon, man øsnker å lade lavere / slappere en patronen i utgangspunktet er tiltenkt, det er billigere å lade med litt en med mye krutt.

 

(Men enda billigere å ikke måtte kjøpe ny revolver... :oops: )

Link to comment
Share on other sites

[...]Det mest voluminøse kruttet gir kanksje ikke best presisjon, man øsnker å lade lavere / slappere en patronen i utgangspunktet er tiltenkt, det er billigere å lade med litt en med mye krutt.[...]

Var det jeg tenkte, men da er det vel (som du er inne på) billigere å kjøpe ny revolver i ett kaliber som gjør det du vil og selge den gamle. Enn å lage spiker av den gamle, og bruke sparepengene på ett kurs i braille :?

Jeg tenker, når konsekvensene kan være såppass heftige, og mulig gevinst er såpass slapp så virker det ikke som det er helt værdt det å ta sjangsen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt tre slike demonteringer. Den første var mest sansynlig ei dobbel ladning R1, de to andre hadde andre mer inviklede grunner, men i ettertid og "utdannelses" sammenheng, fullt ut forståelige. Ingen personskade noen av gangene, men når slikt skjer, bør det ikke stå noen på siden av skytteren, for de kan bli truffet!

Link to comment
Share on other sites

, men når slikt skjer, bør det ikke stå noen på siden av skytteren, for de kan bli truffet!

 

Helt rett :D

 

Skytteren går det som regel bra med, pga revolveren konstruksjon, se bildene i første innlegg, den er like hel bak tønna :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...