Jump to content

Skjefte / grip til Ruger mark 2 ?


heladeria

Recommended Posts

Hei,

Skjeftet kan ikke brukes ved konkurranser da dimensjonene går utover det som er tillatt. Du må i så fall slipe av deler av håndstøtten nederst på skjeftet. Har et slikt selv men gikk over til et Hogue skjefte som gir et svært bra og stødig grep. Har i tillegg modifisert min MKII med Volquartsen avtrekk, hammer, sear, utdrager, mag release, bolt release, alle fjærer etc. Så det er blitt et svært godt og presist våpen. Jeg bestillte alle delene fra en nettside i USA og betalte bare en liten del av hva delene koster over disk i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Skjeftet kan ikke brukes ved konkurranser da dimensjonene går utover det som er tillatt. Du må i så fall slipe av deler av håndstøtten nederst på skjeftet. Har et slikt selv men gikk over til et Hogue skjefte som gir et svært bra og stødig grep. Har i tillegg modifisert min MKII med Volquartsen avtrekk, hammer, sear, utdrager, mag release, bolt release, alle fjærer etc. Så det er blitt et svært godt og presist våpen. Jeg bestillte alle delene fra en nettside i USA og betalte bare en liten del av hva delene koster over disk i Norge.

 

Takk for svar. Det var veldig greit å vite. Hvor kjøpte du dette Hogue skjeftet?

Har foresten sett at det selges slike kit til mk2 ja. Monterte du dette selv?

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Rugern er ukomplisert og veldig lett å jobbe med og alle delene kan monteres selv, ingen modifikasjoner er nødvendig. Om du ikke har plukket den fra hverandre før så bare bruk noen minutter på å studere hvordan den er satt sammen før du begynner så går det bra. Når du har gjort det en gang kan du gjøre det i blinde neste gang.

 

Her er et utvalg grep til Ruger. Det som jeg har er det andre ovenfra:

http://www.rimfiresports.com/merchant.m ... e=VC2GRIPS

Jeg kjøpte alle delene herifra men det er 8-9 år siden så prisene var litt annerledes da...

 

Siden grepet er åpent i bakkant la jeg et tynt gummistykke imellom, kan legge ut et bilde av dette i løpet av helgen.

 

Som du ser er det også noen treskjefter som ser ganske behagelige ut men jeg kjenner ikke dimensjonene på disse så aner ikke om de er lovlige til bruk i konkurranser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...