Jump to content

Federal Speed Shock vs Hevi Shot. Hvilken er best?


espeviken

Recommended Posts

Hevi Shot kan vel egentlig ikke sammenliknes med Federal Speed Shock, da sistnevnte er en stålpatron, og Hevi Shot er ladd med hagl som er vesentlig tyngre enn bly, og hardere enn stål.

 

Har ikke erfaring fra Hevi Shot, men har prøvd mye Remington Wingmaster, som er en videreutvikling av Hevi Shot. Dette er vel en av de beste haglepatronene man får kjøpt i dag, men de er dyre. Men under jakt på hardskutt vilt hvor det ikke går fryktelig mange skudd er de perfekte.

 

Har brukt Federal Speed Shock i 12/89 nr 3 i en sesong nå på and, og er veldig fornøyd. Den høye hastigheten gir god effekt. Denne patronen er i tillegg prisgunstig, noe som passer bra når man tømmer patronbeltet på en kveld etter anda.

Link to comment
Share on other sites

BlackCloud er jo heller ikke dumme stålpatroner..... Ga ihvertfall tett og fin samling for meg med cylinder chocke (skal skytes i åpne chocker da waden er helt spesiell)

Denne waden holder haglesvermen samlet noen meter og opprettholder derfor bedre hastighet på litt avstand.

Til høsten blir det blackcloud 12-89 i størrelse 2 og wingmaster 12-70 i størrelse 4 for meg på gås tenker jeg

Link to comment
Share on other sites

Føler meg trygere med hagl med tung egenvekt, men skyter man gåsa i flukt kan vel stål drepe opp til

30mtr, det er de gangene da en feilbedømmer holdet lidt at det er kjekt med tunge hagl med mye annslagskraft.

Man må ihvertfall velge stålpatroner med omhu, å da er vel federal sine de beste vil jeg tro, brukbar utgangshastighet

på de, men jeg kommer aldri til å bruke stål på gås.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...