Jump to content

Kart på internett med gårdsnummer/grenser?


Retsub

Recommended Posts

Finnes det kart på internett der du kan se gårdsnummer og eiendomsgrenser?

Får mest sannsynlig tak i et nytt rådyrterreng der jeg er totalt ukjent og skulle gjerne ha sett litt på grensene.

Kommunen terrenget ligger i er Lillesand.

 

Eventuelt hvor kan en få tak i slike kart?

 

Vet ikke helt hvilket kammer dette innlegget skal ligge i så moderatorene kan bare flytte den til riktig kammer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes det var noen simple kart på den siden lite info .

 

Går du innom det lokale landbrukskontoret så skriver de ut kart til deg i A3 format i den målestokken du måtte ønske, jeg lurer på om ikke det er gratis også det kostet i allefal ikke meg noe når jeg fikk mine kart der .

Link to comment
Share on other sites

Du kan bruke Norgesglasset som ligger inne på Statens kartverk sine sider. De bruker som regel Økonomisk kartverk (ØK) som bakgrunn og grensene ligger inne der. Eneste ulempen er at du ikke kan bruke gnr/bnr som søk, men da kan du jo bruke kommunesidene for å finne ut hvor de er og deretter zoome deg inn. http://ngis2.statkart.no/norgesglasset/default.html

Har laget noen egne kart derifra ved å lime sammen "skjermedumper". Bruker samme målestokk mens jeg flytter senter for kart.

 

Davy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...