Jump to content

Valping - BAN


Bullstaff

Recommended Posts

Da erre jaggu i gang, to valper ute i verden, og fler i vente! Spennende!

 

Har venta lenge på dette kullet nå. Tispa har vært så diger som fy. For første gang har vi heller ikke tatt noe røntgen, så vi vet ikke hvor mange som kommer. Første kullet til tispa også!

 

Vi får se utover natten hvor mange det blir til slutt... Blir en lang natt...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Får vel notere litt mere her nå! Ruger, jo takk! Alle sju er friske og raske så langt, og legger på seg bra. Øyne er på plass, og hørselen kommer snikende nå! Nå begynner dem å bli tøffe!

 

Foreldrene er til kullet er Woods Bullet Amazing Sting og (Skogvaktarens) Ozzy.

Sting er datter av min portugisiske import Badana da terra quente og Sir norsk noah of the three turnips...

Sting er kjempesnill, alltid blir og ikke minst, begynner virkelig å bli en klassiker et rådyrene. Jeg skriver begynner å bli, da hun ikke har hatt for mange sesonger på beina enda, og jeg forventer at hun bare blir bedre og bedre. Jager med godt mål, noe nyansering. Hørbart!

Ozzy er en slager her i huset og blant jaktvenner. Antall rådyr felt for ham er vel mellom 30-40?!?. Han jager. Sesongen i fjor var vel muligens den beste synes jeg så langt! Virkelig moro sjøl synes jeg også. Han jager med bra mål, gir ikke opp kampen med dyra, og har jaktlyst til grader.

 

Valget av hanne er møysommelig gjort. Vi har undersøkt fjernt og nært. De fjerne ble litt "vel" fjerne på tidspunktet, og ikke ville det ha gjort mye for parringer heller tror jeg. Etter mye telefonering, mange nederlag, noen hunder med ditt, noen med datt, noen døde osv, så ble vår eggen Ozzy far til kullet. Og jeg mener det er et av de beste valgene vi kunne gjøre.

 

Begge foreldrene er kjempekoselige, friske, jager bra og ser bra ut. Ingen premiert på jaktprøve, Ozzy er stilt 1 gang men var vel litt "ung og dum". Kom hjem med en god 0:-).

Feil skal jeg alltids finne på dem begge om jeg går dem i sømmene, og slik er det vel med alle hunder.

Vel, om du skal ha BAN har jeg noen her:-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...