Jump to content

cz75 BD police


kruttlappen2

Recommended Posts

heisann ny her.

Lurte litt på hvilken forskjeller det er på en CZ75 BD Police og en CZ75 SP-01 Shadow

bortsett fra prisen da. :D

Har søkt og bare funnet et emne og det var ikke veldig forklarende.

Synest egentlig at den "vanlige" 85 standard og 85 Combat og Policen har litt mere "1911"

over seg enn shadowen (og dermed litt mer sexy etter min smak)men det er jo bare meg 8)

Link to comment
Share on other sites

Samt at 85 har en helt anne ramme. SP 01 Ramma er lengere, har skinner og er betydelig tyngre en 75/85 ramma.

Om du skal kjøpe CZ er det uansett lurest å se på ting som befinner seg fysisk i Norge, ikke nødvendigvis fine bilder på internettet.

Link to comment
Share on other sites

Samt at 85 har en helt anne ramme. SP 01 Ramma er lengere, har skinner og er betydelig tyngre en 75/85 ramma.

Om du skal kjøpe CZ er det uansett lurest å se på ting som befinner seg fysisk i Norge, ikke nødvendigvis fine bilder på internettet.

 

Hei Hassel har sett et par av dem i virkeligheten ja og har såvidt fått kjenne på

hvordan den ligger i hånden :D men ikke nok til at jeg har fått noe følelse jeg

kan ta noe bestemmelse utifra.

Jeg har en Kongsbergcolt og den ligger utmerket i min hånd + at jeg er svak for 1911

konseptet :mrgreen:

Det jeg hovedsakelig lurte på var at siden det er såpass stor forskjell i pris så måtte det

være endel begrensinger/besparinger i forhold til de dyrere modellene.

De to jeg har sett/holdt er Cz75 og personlig synes jeg at disse modellene (75/85)

ser bedre ut,men det er jo bare personlig. :D

Er det noe begrensninger på de forskjellige modellene når det gjelder å konkurere,

har fått med meg at Shadow'en blir anbefalt 8) .

Ellers så setter jeg stor pris på at dere tar dere tid til å svare.

Ha en god Påske :D

Link to comment
Share on other sites

HVa slags konkuranse?

 

Shadowen har regjert i IPSC production klassen da den har stort magasin (19 skudd +1) og er tung (Mindrte følt rekyl)

Den har også tykkere pipe og mer solid pipeinnfestning så jeg har opplevd at den har bedre egenpresisjon en min gamle cz. (Men dog er den mest presise CZ'n jeg har Cz75 compact utgaven)

 

Til production så strides de lærde om nedspenner er bedre en vanlig SA/DA, men du får et bedre avtrekke med sistnevnte. OM det i virkeligheten spiller noen rolle er et annet spørsmål. Jeg hadde to SP01 pistoler, en tactical og en shadowifisert SP01. endte opp med å bruke sistnevnte mest. Har ingen kjempegod forklaring på det. Liker nedspenner løsningen egentlig, men er bvare veldig vant med SA/DA.

 

Er du glad i 1911 og vant med det er nok SA/DA det beste valget for deg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...