Jump to content

Hvordan feste miragebånd på Schultz & Larsen M97 m/Hausken


Guest

Recommended Posts

Lurte på om noen av dere har noen gode måter å feste miragebånd til Sauer på en Schultz & Larsen M97 m/Hausken demper. Ser for meg at jeg kan bruke krokene på den ene enden til å feste direkte i dempertrekket, eventuelt stripse det fast også. Spørsmålet blir hvordan jeg skal få festet dette under kikkerten ? Tenkte å stripse dette fast til kikkertfeste, men vet ikke om det er noe lurt ? Har sett flere som har tilsvarende rifler med samme miragebånd, men har selvsagt glemt å spørre om hvordan de har festet båndet.

 

Takker for alle svar :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også krokene i demperenden. Har bøyd de litt og frest noen spor i demperen så de sitter bra. Bruker fiskesen i andre enden. Har ei litt stor løkke som jeg hukker i montasjeringene til kikkereten. Fungerer helt topp. Har Sauer 200str båndet med god strikk, så det er ikke så nøye med lengda på fiskesena.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så en som hadde satt en litt lang skrue i et gjenget hull i løpet nær munningen, omtrent der hvor forsikte hadde stått. Mulig det var et hull som ble til overs etter fjerning av frontsikte. Han brukte den enden av miragebåndet som har "løkke", ute på skruen ved munningen av løpet. Han snudde altså båndet i forhold til slik det normalt står på en Sauer 200. Jeg så ikke hvordan båndet var festet på låskassen/kikkertmontasjen men med de to krokene på båndet og litt kreativ tenking løser nok de fleste det problemet lett som bare det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...