Jump to content

Første Jaktrifle.


Callandor

Recommended Posts

Da er det eksamen på jegerprøva etter påske.

Dette betyr jo for min del at ny rifle skal kjøpes inn. Har fra før av en TC Icon i .308, men har av en eller annen grunn

ikke lyst til å ha med den i skauen. (Etter mine øyne en ganske fin tre stokk på den)

 

Jeg vil hovedsakelig jakte hjortevilt, rådyr primært, da jeg kan få ganske lett tilgang på terreng.

Har i utgangspunktet sett meg ut .338 winmag som kaliber. Mange av dere vil helt sikkert synes dette vil ødelegge mye kjøtt.

Børsa bør helst ha "plast stokk" og skulle gjerne hatt 60grader hevarmløft. Prisen bør helst ikke være over 8000kr.

Kan gjerne ta noe brukt. Weaver/picatinny skinne hadde heller ikke vært å forakte, men ikke noe must.

 

Har kikka på Tikka T3 Lite, men tar gjerne noe annet også.

 

Bare for å understreke; Icon børsa mi er banebørse.

Link to comment
Share on other sites

Har i utgangspunktet sett meg ut .338 winmag som kaliber. ... Børsa bør helst ha "plast stokk" og skulle gjerne hatt 60grader hevarmløft. Prisen bør helst ikke være over 8000kr. ... Kan gjerne ta noe brukt.
Bortsett fra at den ny kryper over budsjettet ditt, så høres det ut som du ønsker deg en Browning A-bolt.

Stenvåg Våpensenter på Hvalstad (Asker) har en Abolt SS i 338 WinMag inklusiv BR Reflex demper og 30mm svingmontasje til 8.999,- (mener jeg). Den ser veldig fin ut "live". Har desverre hverken råd eller behov selv.

 

Link til brukside ved Stenvåg

Link til bilde av ovennevnte hos Stenvåg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...