Jump to content

Glock og avtrekksforbedringer


Vargar

Recommended Posts

Er det noen der ute som har erfaring med GLOCKWORX FULCRUM TRIGGER avtrekkerdeler? Hvor godt blir avtrekket?

 

Hvor ofte bør man skifte rekylfjær, og da ikke spesielt med tanke på Glock pistoler, men på grovkaliberpistoler generelt?

 

Takker på forhånd for alle svar. :)

Link to comment
Share on other sites

Om du skal bruke Glock til Production divisjon så er det ikke greit, du må bruke originale deler ment for din pistol.

 

Det varierer veldig med kaliber og om du lader ned mot min ladninger eller ikke, jeg tipper Glock kan gå leennngggeee med originale deler. Blodtrimma Open våpen bytter vistnok hver 3 - 5000. Jeg har kjøpt reserve fjærer til min CZ og skifter når jeg får problemer.

 

På Winter cup i Moss var det en Glock som iflg eier ikke hadde noen utskifninger på 40.000 skudd. Han måtte på stage 5 veksle våpnet manuelt for hvert skudd (jeg vet ikke hva feilen var).

Link to comment
Share on other sites

Er det noen der ute som har erfaring med GLOCKWORX FULCRUM TRIGGER avtrekkerdeler? Hvor godt blir avtrekket?

Hvor ofte bør man skifte rekylfjær, og da ikke spesielt med tanke på Glock pistoler, men på grovkaliberpistoler generelt?

 

1. Jeg har ikke erfaring med merket du nevner, men jeg kan nesten garantere at det ikke er verdt pengene om det koster mer enn andre Glock deler. Litt småpolering og bytte til en 3.5 lbs connector er alt du bør gjøre. Ikke bytt noe tennålfjær. I production kan du bruke Glock 3.5 lbs connector.

 

2. Bør og bør..... Min G17 har skutt ca 6000 skudd nå og rekylfjæra har begynt å bli litt slakkere, men ikke mye. Pistolen begynner å få problemer med å veksle når faktoren går under 130. Du trenger vel strengt tatt ikke bytte rekylfjær, men er du av den typen som bekymrer deg for allt så kan du sikkert spandere en ny etter hver 10 000 skudd :)

 

Det ligger en artikkel på portalen om Glock og avtrekksforbedringer.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 8 months later...

Ikke mange her med Fulcrum tydligvis, men jeg har det komplette i min 35 og veldig fornøyd.

Lett og montere, justerbart avtrekk (klarer ned til 2pound), justerbar stopp og aluminiumstrekkeren er estetisk... :-)

Gamle glockeiere som har prøvd det meste var imponerte, men selvfølgelig ikke sammenliknbart med våpen uten sikring i trekkeren.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Jeg har fulcrum sett i min 17, jeg er veldig fornøyd. Noe særlig bedre blir det nok ikke på Glock. Sitter igjen med et meget kort og konsist avtrekk som absolutt forbedrer min evne til å skyte fort og godt med denne pistolen. Jeg har en hel del tusen skudd bak meg med original P-80 (Glock 17)

 

Innlegg skrevet av Mjøllner

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...