Jump to content

NM nordisk jaktskyting 2010 (Ronny Fjeldskogen norgesmester)


spets

Recommended Posts

Og for de som lurer på hva nordisk jaktskyting er:

* 25 skudd jegertrap

* 25 skudd sporting/leirduesti (vi bruker sporting)

* 10 skudd stillestående rådyr på 100m

* 10 skudd løpende elg

 

4 poeng pr truffet due, maks 10 poeng pr rifleskudd. Totalt 400 oppnåelige.

Link to comment
Share on other sites

Og for de som lurer på hva nordisk jaktskyting er:

* 25 skudd jegertrap

* 25 skudd sporting/leirduesti (vi bruker sporting)

* 10 skudd stillestående rådyr på 100m

* 10 skudd løpende elg

 

4 poeng pr truffet due, maks 10 poeng pr rifleskudd. Totalt 400 oppnåelige.

 

Og de 10 sskuddene på rådyr er fordelt på 5 liggende, 3 sittende/knestående og 2 stående.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer ihvertfall!

 

Syntes nordisk er veldig moro. Om en driter seg skikkelig ut i ei gren, kan resultatet alikevel bli bra med strøken skyting i de tre resterende grenene. Som for min del, som sikkert hadde gjort en bedre sporting om jeg hadde brukt sprettert, kan resultatet alikevel bli brukbart.

Link to comment
Share on other sites

Og for de som lurer på hva nordisk jaktskyting er:

* 25 skudd jegertrap

* 25 skudd sporting/leirduesti (vi bruker sporting)

* 10 skudd stillestående rådyr på 100m

* 10 skudd løpende elg

 

4 poeng pr truffet due, maks 10 poeng pr rifleskudd. Totalt 400 oppnåelige.

 

Og de 10 sskuddene på rådyr er fordelt på 5 liggende, 3 sittende/knestående og 2 stående.

 

Kan man gå en stilling opp fra liggende?

Altså 8sitt/kne og 2 stå?

Link to comment
Share on other sites

 

Kan man gå en stilling opp fra liggende?

Altså 8sitt/kne og 2 stå?

 

Det spørs hvorfor du spør. Har du legeattest på en nakkeskade som gjør det smertefullt å skyte liggende, så får du sikkert lov. Jeg skyter også like godt (eller bedre) sittende som liggende.

Link to comment
Share on other sites

tja hadde da vært arti og prøvd detti og,noen må bli sist og. er vel ikke akkurat noe "toppskytter" på hagla føle jeg, men en får da skutt stevne og det er fin trening og ta med seg. jeg får vel legge at rustningen heme jeg og da, rifle at det har jeg ståene så det skal gå bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Skaut idag jeg, gikk slik passe dårlig på absolutt alt. Begynte med 20 på trapen, og alt var duket for at totalresultatet skulle bli lavt. 55 poeng på elgen blir for snaut, har mer å gå på her. 96 på bukken er greit, men heller ikke mer. Og så var det sportingen da... :roll:

Regner med ting går i orden til NM, prøve-NM er bare ei generalprøve.

Link to comment
Share on other sites

Du vet hvordan det går med premieren da generalprøven er dårlig :D

 

Sporting var en utfordring for mange i dag, meg inkludert (med hele 12 treff)! Det vil dog ikke bli samme program på NM som det var i dag.

 

Resten av øvelsene er jeg godt fornøyd med. 22 på trap og 70 på elgen er jeg fornøyd med, særlig siden det er 5 måneder siden jeg skaut på ei leirdue og snart et år siden jeg sist jeg såg en løpende (papp) elg.

Link to comment
Share on other sites

Blemme! :oops:

 

Tester endringer på hjemmesiden på min pc først og klarte da å hente url'en fra feil browser. Jau, jau...

 

Skytetidene kommer tidlig til uka. Vi ville gjennomføre prøve-nm før vi fordelte for å se at vi hadde nok tid mellom alle lag og slikt.

Link to comment
Share on other sites

Vi bruker "elektronisk" rådyr, og det er tegnet. Samme som jeg stort sett ser på jaktfelt.

 

Nettopp kommet hjem fra treningsdagen. Veldig godt oppmøte og som forventet så var trykket størst på sportingbana, men også elgen fikk seg noen turer. Alt ser ut til å fungere greit, så vi satser på sol og blide og fornøyde skyttere i morra.

 

Lykke til alle dere som skal skyte!

Link to comment
Share on other sites

Topp! Artig med resultatsørvis her!

 

Jeg skulle ønske jeg var med selv, men sånn er det ikke. Jeg heier på Ole Kristian Falch og Bjørnar Melbye fra Verdal jff. Ole Kristian er lik seg og skyter 100 på trap :roll: . Selv med nerver. Han har nettop invistert i en Rizzini sportinghagle og trives godt med den ser det ut til. Begge to er bare noen og tjue år.

Link to comment
Share on other sites

Ble 314 poeng på meg tilslutt. Hadde 92 på trap, 98 på bukk, 64 på sporting og 60 på elgen. Blir for snaut med tanke på juniormedalje, men får da med en del poeng til "årets juniorskytter". Skal utover i morgen også, ligger ann til et par omskytinger.

Link to comment
Share on other sites

Oppdateringen ble noen timer forsinket pga at elgen stoppet rett før siste lag for dagen skulle skyte. Feilsøking på denne ble prioritert føre oppdatering av resultater.

 

Nå ligger det i alle fall resultater ute som inneholder all skyting til nå bortsett fra dagens siste lag på løpende elg.

 

To be continued!

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å bøye seg i støvet for vinneren!

 

Synd for Verdal jff at Helmo ikke skjøt løpende elg som han pleier i konkurranser. Da hadde det blitt ca 5. plass på ham, og seier i lagkonkurransen. Men sånn er det. Det hjelper ikke å være god alltid. Det skal klaffe med dagen også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...