Jump to content

Zeiss Conquest 6.5-20x50?


andre_shift

Recommended Posts

Kikkerten er ganske god optisk. Jeg synes den er mye skarpere enn samme kikkert fra Leupold. Jeg brukte denne kikkerten på en sako i optilock montasjer.Montert på mi rifle hadde jeg bare 10 klikk igjen på justeringen sideveis, siden montasjen ikke står i sentrum over løp/låsekasse.

Og siden det er tomme rør på conquest`n har en mye mindre klikk å justere retikkelet med.

Jeg brukte min opp til 400m.

Hvis du har en bedre montasje løsning på di rifle går det nok bra.

Jeg slipper å bekymre meg over det. Knuste kikkerten i ei steinur nu under høst/vinterjakta.

Savner kikkerten.

Prøvde å erstatte kikkerten med en Meopta 4-16x44. Denne også solgt.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt en i årevis og er storfornøyd. Løp og kjøp. Da 20x ble for lite til jaktfelt så måtte den vike for en Elite 4200 og jeg liker Conquesten bedre. Gode justeringstårn og alt er i grunn bra, meget bra til den prisen. Veldig klar og fin optikk, og klikkene er markante og presise.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt en i årevis og er storfornøyd. Løp og kjøp. Da 20x ble for lite til jaktfelt så måtte den vike for en Elite 4200 og jeg liker Conquesten bedre. Gode justeringstårn og alt er i grunn bra, meget bra til den prisen. Veldig klar og fin optikk, og klikkene er markante og presise.

 

Hvordan var den i forhold til Elite 4200?

Link to comment
Share on other sites

Er etter min mening hakket bedre optisk enn Elite 4200, Leu VXIII. Liker også justeringstårnene bedre på Conquesten. På Bushnellen er det litt for lette klikk og for lave tårn etter min mening, men det har kanskje noe med vanen å gjøre. Hadde Conquest hatt en modell som hadde hatt mere forstørring hadde jeg uten tvil kjøpe en slik en, men det er bare ønsketenkning.......siden det ikke finnes.

Link to comment
Share on other sites

Mener Landrø selger den til 6990,-

Stod en der oppe sist uke. Vurderer en maken kikkert til Wolverine`n.

 

Den prisen er brukbar, hvis den bestilles fra USA kommer den på ca 5600,-

 

Men hva med en Bushnell Elite 6500 4.5-30x50 mil dot. Pris fra USA er ca 5000,-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...