Jump to content

odin 6,5 kuler, erfaringer?


høggern

Recommended Posts

Det dukka opp noen pakker 144grs odin 6,5 FMJBT kuler her, disse er produsert midt på 90 tallet, de ligner veldig på RA/RANO 144 grs D-spiss fra 70-80-90 tallet.

Sist jeg brukte slike kuler syns jeg de ikke samla like bra som RA/sierra/lapua kuler i sauern min. Har ikke brukt slike kuler siden midt på 90 tallet.

 

Tenkte jeg skulle bruke disse til treningsammo. Noen andre som har erfaringer med slike kuler?

 

.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Disse Odinkulene er vel produsert etter samme lest som vår gamle D-spiss fra 70 tallet . De brukte vi jo i Krag/mauser i masse år og skjøt jo over 240 p på 300 m med dem inn i 80'tallet på 300 m så det er ikke tvil om at kulene er bra selv om dagens kuler er bedre . Når det gjelder direkte spørsmål om Odin sin verson skal jeg ikke uttale meg men jeg kjenner flere som bruker disse i dag på bane/felt og de skyter jo bra med poeng. :D

Link to comment
Share on other sites

ca 5-10 % av kulene hadde løs kjerne. Satt å sorterte disse. De som det "var lyd eller bevegelse inni når jeg rista dem" sorterte jeg ut.

Har bare ladet de som ikke hadde lyd eller bevegelse inni. De som er sortert ut skal jeg teste engang.

 

De jeg har sortert samler omtrent likedan som RANO/RA d-spiss gjør.

Dvs helt ok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...