Jump to content

Problemer med Luger P-08.


LoD

Recommended Posts

Hei, jeg har ett underlig problem med min luger. Ganske ofte virker det som om avtrekket henger seg opp. Tennstempelet står i oppspent stilling men når jeg trekker av klarer ikke mekanismen å løse ut tennstempelet. Tar jeg ett par avtrekk til kommer den til slutt. Dette sjer kun når jeg skyter med skarpe skudd, jeg klarer ikke a rekonstruere problemet med klikkpatroner så jeg for ikke studert mekanismen orntlig når problemet oppstår. Er det noen som har erfaringer med dette?

Link to comment
Share on other sites

Du kan prøve å undersøke "sear bar", altså den som frikobler tennstempelet og er i forbindelse med L-koblingen i sideplaten. Denne sear bar'en har en fjærbelastet knott, sjekk at denne er sylindrisk og ikke 'henger' p.g.a. olje eller skitt. Det er ett kjent problem i grunn, noen velger å file litt på denne knotten.. Det ligger en tråd om dette på lugerforum.com, jeg skriver dette fra mobil, så det er litt knotete for meg å søke den opp akkurat nå:)

Link to comment
Share on other sites

Takk for godt svar, det ser ut til at problemet ligger med L-koblingen og den fjærbelastede knotten. Jeg har løst problemet midlertidig med en papirlapp på avtrekkeren der L-koblingen ligger ann. Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre videre, jeg føler en slags skam over å file i ett gammelt klenodium :) Men det må kansje til for å få en permanent løsning på problemet.

Link to comment
Share on other sites

Da er det nok som det skal. Det skal antageligvis utrolig lite til for å få det til å virke, jeg håper en polering av L-koblingen skal være nok. Papir biten jeg bruker er bare en syl tynn lapp, ett lag vanlig skrivepapir.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...