Jump to content

Underlag i hundegården.


villmark

Recommended Posts

Har to langhåradachs som eg vil bygge hundegård til ,er litt i stuss på kva underlag eg skal velge, hadde tenkt på fast underlag ,beleggningsstein,støypt,el imprignert terassebord,el andre forslag.

Er i stuss på støypt/beleggingsstein om bette kan gje såre poter ?

Link to comment
Share on other sites

I min gamle hundegård hadde jeg grov grus. Funket helt greit det.

Når jeg bygget meg ny for noen år siden, kostet jeg på belegningstein, som jeg synes er greiere å holde rein. Plukker møkk og spyler rein. I tilegg har jeg laget ett par plattinger som bikkjene liker å ligge på.

De blir ikke sårbeint i det hele tatt.

Fordelen med ett hårdt underlag som grus eller betong/stein er at de får herdet potene. En bonus i jakta :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bygde hundegård i fjor, valget sto mellom trykkimpregnert eller belegningsstein som gulv. Valget endte på belegningsstein, veldig renslig - enkelt å fjerne møkk og spyle etterpå.

Vet at enkelte hevder at belegningsstein er betong og betong etser på hundelabber. Jeg snakket med en lokal anleggsgartner og fikk veldig rimelig brukte stein som han hadde liggende i en haug på tomta si. Ikke noe problem med etsing/såre labber.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...