Jump to content

Tofot - vanskelig montering


mannen i gata

Recommended Posts

Jeg kjøpte en Harris tofot, men da jeg kom hjem fikk jeg det ikke til å passe. Skrudde tofoten på rifla, men reima var for trang for reimfestet i tofoten. Er det noen standarder her på mål? eller har jeg gjort en vanlig feil som jeg ikke vet om?

 

Står helt fast, setter pris på alle tips.

Link to comment
Share on other sites

Det er flaut å si det, men kunnskapen om hvoran legge ut bilder på nettet.... kremt... den er litt mangelfull.

 

Men det står Harris Ultraligt Series S model L Bipod. Den er lav og har et teleskopisk rør å dra ut. Det som er problemet er at det ser ut som reima har for trangt feste. Det jeg tenkte var at kanskje dette var et problem mange hadde hatt før meg og at det var en enkel løsning. Skal skaffe et skyvelære og måle, så får jeg kanskje heller ta en telefon til Jakt og Friluft.

Link to comment
Share on other sites

Er problemet å tre reima inn i den avtagbare reimbøylen (Bred reim), eller er det reimbøylen som ikke går på tofoten?

 

På reima sitter det en bøyle som har to skruefester (tapper med hull i) som en skrue skal gå gjennom. De to som sitter utenpå den som er fast i børsa. Det er åpningen mellom disse to festene som er for liten. Får de ikke på tofoten. Hvis jeg hadde bent de fra hverandre så hadde de passa. Ser ut som jeg har feil dim på reimfestet. Men reima passer jo på den nippelen som sitter på forskjeftet på børsa. Derfor tror jeg det er en ting jeg gjør feil..

Link to comment
Share on other sites

Mine reimbøyler har en åpning på 8mm, "nippelen" på skjeftet er også 8mm.

 

Dersom nippelen din er smalere (enn 8mm), vil festepunkt for reimbøylen på tofoten bli bredere.

(Klarte ikke finne bedre formulering i farta :oops: )''

 

Kan tenke meg at både reimbøyle og nippel er smalere hos deg :?:

De må i allefall ha dimensjon over 7,5mm for at du skal kunne bruke de (på min Harris).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...