Jump to content

erfaringer av lokkejakt etter rev med hagle?


eriksruden

Recommended Posts

hei.

jeg skal begynne med lokkejakt etter rev når skaren kommer i vår. men det som kanskje kan være et problem er at jeg ikke har noe rifle til dette bruket. jeg lurer på om det er mulig å bruk først hareskrik og deretter musepip for å de ekstra nærme, slik at jeg kan bruke hagla?

Link to comment
Share on other sites

Finn deg noe skikkelig ammo som feks Federal Heavyweight, skru i den choken som det samler best med (ja du må nok til og prøveskyte litt på papp). Hvis du finner noe som funker veldig bra, kan du trygt ta rev oppe rundt 40m og kanskje litt lenger, forutsatt at du treffer midt på da (og det er ikke enkelt med en trang sverm med store og få pellets på langt hold)

Deretter bør du lokke tidlig tidlig på morgenen, og kun det. Reven er mye mindre villig til å komme inn på kort hold senere på dagen og på kvelden da den ikke vet hva som befinner seg i området. på morgenen har den vært ute hele natta og har full kontroll på at det ikke er noen farer (tror den ja :twisted: ). Da kommer de ofte løpende i godt tempo rett på. Husk å planlegg nøye mht. til vindretning, og gjør deg kjent med området slik at du enkelt kan lokke mot der reven befinner seg, og ikke legge vinden inn i dette området på vei ut eller på post.

Med det sagt, så ville jeg skaffet meg en rifle etterhvert. Husk også å vente til det er nok skare til at reven går oppå.

 

Skitt jakt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...