Jump to content

Ruger 77/10 .22lr rifler, erfaring?


Hassel

Recommended Posts

Har noen erfaring med rugers .22 bolt rifler?

Vurderer ?ytte inmin CZ american med en slik av ymse grunner. En av dem er at jeg sysn de fleste .22 rifler inkluder cz'n er s?m? kolben. Skulle gjeren hatt ei "voksen" st?lse .22 rifle.

 

Kjenner noen til modellen og har noen erfaringer ?ele?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en padleåre i skapet. Måler ca. 35 cm. (13 3/4") fra avtrekker og bak.

Samme som på Rem. mod 7 og Tikka T3.

 

Ruger 77/22 er kjent for en eller flere av følgende mangler: Dårlig avtrekk, Dårlig tillpasning løp/kasse, Rugers medfølgende og ofte skjeve kikkertringer.

 

Jeg var heldig, fikk 3/3. (Kjøpt billig av Søylen, en de hadde fått i retur.) There is no such thing as a free lunch. :?

 

Etter filing, pussing og tilklipping av shim ble børsa bra.

 

Stokken (padleåra) er veldig myk, du kan med enkle håndgrep velge hvor hart press du vil ha på pipa :twisted:

 

Jeg har en feit (23,6mm) pipe i 17mach2, har god plass til standard 22 pipa.

 

Presisjon i originalpipa er nesten ok, +- 25mm på 50m med de beste. 17M2 klarer noe bedre på 100m.

 

 

Funksjon er bra, magasin er glimrende og utseende (forutsetter pen trestokk) uslagbart.

 

 

Jeg anbefaler gjerne å kjøpe en Ruger, vit bare at det er en Ruger du får :wink:

Link to comment
Share on other sites

hm... jeg hadde vel ønsket meg en "target" model men... Joda jeg kjenner til ruger. Tror meste av det som må gjøres med en slik fortsatt ligger innenfor kravene til Produksjons rifle "fin" i NMF.

Nå kan jeg ikke huske å ha tafset på Rem M7 eller Tikka T3. hvordan er størrelses forholdet mellom disse og "vanlig" CZ?

Link to comment
Share on other sites

Eirik Moen har en sånn 77/22. Den ble laget med samme motivasjon som deg. Han er ganske høy. Artiklene om børsa er sånn passe temperert, oppfatter ikke noen "høy kølle"-faktor med rifla, men den oppfører seg my lik en sentertent rifle, og jeg tror det er det som er viktig for han. Har nick "Etterbrenner".

 

Selvsagt ikke akkurat original med ettermonter matchløp etc, men ganske nært.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Har en Ruger 77 i kaliber 22 Hornet. Som Nimrod sier så er tilpassing av løp og skjefte ikke av beste finish. Glipper under magasin og rundt boltmuffe. Magasinet er i plast og det liker jeg dårlig. Har hatt materproblemer med rifla. Måtte bytte magasin på grunn av at patronen ikke kammeret skikkelig. Kula stanget opp i kammeret og skjøv kula lenger inn i patronhylsen. Er blitt bra nå. Noe rå sluttstystykkegang som går seg til med olje og en del ladegrep. Jeg fikk rifla beddet og gjort en avtrekk justering hos en børsis. I begynnelsen var presisjonen meget bra, men etter stund begynte jeg å slite med å få presisjon på rifla. Måtte til med en skikkelig løpspuss for alt ble bra igjen. Rifla går godt nå og jeg bruker den på vinterjakt etter rype når det er lite vind og været er skikkelig bra. En annen ting som er litt pinglete på riflen er utløser knappen til slyttstykket. En liten knapp som kan fryse fast og du drar sluttstykket helt ut. Irriterende når du står til fjells og skal prøve å pirke den opp. Vel, det er min erfaring med rifla. Selv om ikke alt er helt topp og rifla har noen forbedringpotensiale i seg liker jeg denne lille frøkna godt. Gøy å skyte med og lett og fin og ha med seg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...