Jump to content

Vandrestaver


Gullars

Recommended Posts

Etter egentlig ?a h?t vandrestaver til tur & trening oppover tidene har jeg kommer frem til at de kanskje ikke er s?um alikevel! Spesielt n?jeg overlaster sekken (som vanlig) og skal opp vestlandsfjellet! Og ikke minst, NED!

 

Jeg er 1.91 meter, om dette er noe relavent fra modell til modell. Skal brukes prim? n?det ikke er sn?en om "knottene" kan skiftes ut s?r ikke det noe negativt.

 

Er det noen som har personlig erfaring? Og evnt hvilken modell som kan anbefales?

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte slike bl a p?einsjakt og synes de er flotte. Mange forretninger sier de har sluttet ?elge dem fordi de f?s?ange reklamasjoner p?t de blir ?agt og det kan jeg forst?ordi di er ikke overvettes sterke. Jeg like de tredelte fordi da kan jeg putte dem i sekken n?jeg ikke trenger dem. Hvis du derimot ikke er avhengig av det vil jeg anbefale en som ikke er teleskop for di er sterkere. Det letteste og sterkeste du f?tak i er skistaver. Her f?du ogs?eleskop med en kobling jeg har et par slike og de er mye sterkere enn vanlige vandrestaver. S?et koker ned til hvilket bruk du har. Der de er spesielt fine er n?du g?med overlast og dermed lett mister balansen fordi lasten jo har en tendens til ?igge h?og n?du g?nedover. Da avlaster du kn?e enormt selv om du ikke legger mye kraft i stavene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...