Jump to content

Bunnstempel gammel 6,5 ammo


høggern

Recommended Posts

Det dukket opp endel gammel 6,5 ammo her i gården.

Iallefall en av disse hadde ukjent bunnstempling for meg.

 

Så jeg lurer på hvor og denne bunnstempling er er fra:

 

-patron med blank spiss kule, (9 grams), bunnstempel er en 5 tagget stjerne "*" kl 12 over tennhetta og "68" kl 6 under tennhetta.

 

-"AMF" kl 16 og "25" kl 6 , denne er vel svensk fra vulcan tendstick fabrik? (her er vel årstallet kl 9 og 3?)

 

-VPT og 41. Er dette en 6,5 patron fra lapua i -41?

 

-Endel ammo med div hylser men som har gule tennhetter merket "R", regner med dette er omladde hylser fra "Raufoss". Noen som har no tips om alder på dette?

 

-Endel ammo med div hylser men som har blanke tennhetter merket "NP", regner med dette er omladde hylser fra "Norma projektilfabrikk". Noen som har no tips om alder på dette?

 

 

-i tillegg har jeg endel ammo med div hylser men som har gule tennhetter merket "SM", regner med dette er omladde hylser fra "AB svenska metallverken". Noen som har no tips om alder på dette?

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Denne patronen kjenner jeg ikke til, men husker mantelen godt. Ble brukt en god del, men sleit fælt på løpet. Vi lada konskvent sjøl og plukka hylser på banen og stevner så fort vi fikk sjansen. Brukte mest normahylser den gangen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...