Jump to content

Precision Reloading eller Ballistic Products?


robert

Recommended Posts

Sitter og planlegger andejakta til høsten, og i den forbindelse tenker jeg på å lade en del patroner med HeviShot #6. Prisene på nevnte hagl hos de to forhandlerne i overskriften er så godt som like, så det jeg lurer på er om noen der ute har erfaring med priser på frakt fra disse to firmaene. Er det noen vesentlige forskjeller? Og til slutt: er HS#6 et godt valg til and?

Link to comment
Share on other sites

HS # 6 bør være mer enn nok til både ender, skarv og gjess.
Etter min erfaring gir US6 HS gjennomskyting av grågås på alle normale haglehold, dvs. minst ut til ca. 35 meter. Og 35 meter er i overkant av fornuftig hold med det meste av annen ammo, inkludert bly (ja, jeg er gammel nok til å ha jaktet gås noen år før blyforbudet på ender, gjess og vadefugler ble innført!)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Etter mye om og men ble det til at jeg bestilte fra Precision. Pakken med haglet kom i dag, snaut 14 dager etter bestilling. prisen med frakt og toll kom på ca 1800kr, dvs drygt 600kr billigere enn å bestille fra et firma med norsk tekst på deler av nettbutikken. Kommer ganske sikker til å handle fra Precision flere ganger.

Link to comment
Share on other sites

*rotfl*

 

 

Som en kuriosa kan det nevnes at i de hine hårde dager hvor jeg jobbet som lagerbetjemt vikar for Manpower, hadde jeg en rydde jobb hos Otis heismontører. De hadde en levernadør som solgte og hadde lagerført i katalogen "duppeditt". Den kostet 176kr u/moms

Jeg angrer enda som en skitten hund på at jeg ikke kjøpte en, bare for å ha kvitteringen.

 

Men nå var vi off topc igjen

undskyld

Link to comment
Share on other sites

Hvis du bestiller fra utlandet (som vi i Norge jo gjør) får du ikke betale med kredittkort første gangen, siden de vist har hatt en del problemer med svindel og id-tyveri på utenlandsbestillinger tidligere. Jeg betalte gjennom Western Union, det tok et par minutter og kosta meg 150kr ekstra, men gikk helt knirkefritt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...